سیستان‌وبلوچستان نیازمند نیروی متخصص و مهارت‌محور است
کد خبر: 4200676
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
استاندار سیستان‌وبلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان نیازمند نیروی متخصص و مهارت‌محور است

محمد کرمی گفت:  نیروی متخصص و مهارت‌محور نیاز این استان است چرا که نبود نیروی متخصص در حوزه تجارت، اقتصاد دریا و معادن موجب بروز مشکلات متعددی می‌شود.

محمدکرمی استاندارسیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمد کرمی، استاندار سیستان‌وبلوچستان امروز، 30 بهمن‌ماه، در بازدید از دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان بر ایجاد تحرک علمی تأکید کرد و گفت: دانشگاه باید با ایجاد فضای علمی و پژوهشی تحرک علمی ایجاد کند تا با ایجاد این تحرک، ظرفیت‌های استان به شکوفایی برسد، جدیت اجرای این روند را از مسئولان دانشگاه‌ها می‌خواهم و مطالبه دارم، مسئولان دانشگاه باید مراکز پژوهشی دانشگاه را فعال و در نشست‌های مکرر موارد را پیگیری کنند.
 
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر شتاب علمی در کشور گفت: ما مبانی نظری قوی همچون قرآن داریم که با استفاده از این نظریه‌ها باید جلوتر از همه باشیم، حوزه پارک علم و فناوری باید توسعه پیدا کند و شرکت‌های دانش بنیان به مرحله تجاری‌سازی برسند و از رسوب خارج شوند.
 
استاندار سیستان‌وبلوچستان افزود: در مسائل علمی و پژوهشی اگر با روال موجود پیش برویم هیچ اتفاقی برای توسعه سیستان‌وبلوچستان رخ نمی‌دهد، نیروی متخصص و مهارت محور نیاز این استان است چرا که نبود نیروی متخصص در حوزه تجارت، اقتصاد دریا و معادن موجب بروز مشکلات متعددی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: دانشگاه باید فارغ‌التحصیلان مهارت محور پرورش دهد و فارغ التحصیلان توانمند ایجاد شغل برای خودشان و دیگران داشته باشند، دانشگاه و سایر دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت مولدسازی، برنامه‌ها و طرح‌های نیمه تمام را تامین اعتبار کنند و به پیش ببرید.
 
استاندار سیستان‌بلوچستان ضمن تأکید بر هم‌افزایی بین دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان باید همه دانشگاه‌ها را در استان راهبری کند و با هم‌افزایی بین دانشگاه‌ها تحول ایجاد شود.
انتهای پیام
captcha