نوید فینالی جذاب و هیجان‌انگیز در مسابقات بین‌المللی قرآن + جزئیات فنی
کد خبر: 4200959
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
محمدتقی میرزاجانی بیان کرد:

نوید فینالی جذاب و هیجان‌انگیز در مسابقات بین‌المللی قرآن + جزئیات فنی

مسئول کمیته فنی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با اشاره به آغاز مرحله نهایی رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم، آخرین جزئیات مربوط به اجرای این مرحله را بیان کرد.

نوید فینالی جذاب و هیجان‌انگیز در مسابقات بین‌المللی قرآن + جزئیات فنی

محمدتقی میرزاجانی، مسئول کمیته فنی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به آغاز مرحله فینال این مسابقات در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم در بخش آقایان بزرگسال، گفت: در این دو رشته در مجموع 13 نفر شامل شش نفر در رشته قرائت و هفت نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم به فینال رسیدند. در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز راهیابی شش نفر به فینال مدنظر بود اما به دلیل اینکه امتیاز دو نفر از شرکت‌کنندگان بسیار به هم نزدیک بود تصمیم گرفته شد هفت نفر در حفظ کل به فینال بیایند.

وی افزود: حتماً به قرآنیان عزیز این نوید را می‌دهم که فینال بسیار پررونق و هیجان‌انگیزی را شاهد خواهیم بود، چرا که حافظان و قاریان راه یافته به مرحله فینال سطح قابل قبولی دارند. 

مسئول کمیته فنی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با اشاره به اینکه در مرحله فینال برای هر دو رشته قرنطینه نخواهیم داشت، بیان کرد: با حذف قرنطینه بخشی از اضطراب از روی دوش متسابقان برداشته خواهد شد. با توجه به اینکه قرنطینه نخواهیم داشت، قطعات مربوط به رشته قرائت تحقیق شب گذشته در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است.

میرزاجانی بیان کرد: قطعاتی که برای هر دو رشته انتخاب شده است، با دقت گزینش شده و هم وزن هستند، این کار صورت گرفته است تا نتایج مسابقات به عدالت نزدیک‌تر شود.  

وی به برگزاری جلسه توجیهی در شب گذشته اشاره و اظهار کرد: شب گذشته در حاشیه این جلسه توجیهی نوبت اجرای قاریان و حافظان قرعه‌کشی شد و مشخص شد هر کدام از قاریان کدام سوره و آیات را باید تلاوت کنند. رقابت‌ها از ساعت 15 با مسابقات بخش حفظ آغاز می‌شود و از ساعت 19 نیز شاهد برگزاری مسابقات قرائت خواهیم بود. 

شب گذشته هم با این عزیزان مطرح کردیم که شما از همین الان فرصت دارید تا با اساتید مسئول کمیته فنی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: به قاریان و حافظان توصیه شد تا آخرین راهنمایی‌ها را از اساتید راهنمای خود دریافت کنند تا با آمادگی بیشتر و مطابق با آیین‌نامه مسابقه خود را برگزار کنند. در رشته حفظ کل قرآن کریم سه سؤال 15 سطری و در رشته قرائت نیز 15 سطر تلاوت خواهد شد.

آزاده حاجی‌غلامی

انتهای پیام
captcha