هتک حرمت مسجدی در «استکهلم» سوئد
کد خبر: 4201809
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

هتک حرمت مسجدی در «استکهلم» سوئد

افراد ناشناس با نوشتن شعارهای نژادپرستانه بر روی در مسجدی در سوئد خواستار کشتار مسلمانان شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از جورنال 24، افراد ناشناس با استفاده از عبارت‌ها و شعارهای نژادپرستانه بر روی دیوارهای مسجد بزرگ استکهلم، پایتخت سوئد که همراه با نمادهای نازی بوده است، خواستار قتل مسلمانان شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های سوئد، این مسجد در روزهای اخیر چندین نوبت مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفته است.

تصاویر زیادی که در این زمینه منتشر شده، حاکی از کشیده شدن صلیب شکسته (سواستیکا) بر روی در چوبی این مسجد است که نشان نازی‌ها به حساب می‌آید و در کنار آن شعارهایی نوشته شده که قتل مسلمانان را درخواست کرده است.

این در حالی است که در برخی از دیگر شعارها از مسلمانان خواسته شده که سوئد را ترک کنند. مهاجمان همچنین اقدام به شکستن تعدادی از شیشه‌های مسجد کرده‌اند.

صفحه فیس‌بوک مسجد تصاویری از این حادثه را منتشر کرد و در بیانیه‌ای هشدارهای قبلی خود را نسبت به رشد سخنان نفرت انگیز و اسلام هراسی به طور خاص در سوئد یادآور شد.

در این زمینه، محمود الخلفی، رئیس مرکز اسلامی و مدیر مسجد، در بیانیه‌ای خطاب به رسانه‌های محلی تأکید کرد که مدیریت مسجد چهار گزارش در مورد حملات اخیر به پلیس ارائه کرده است.

وی افزود: تهدید روزافزون علیه شهروندان ما امروز نشان دهنده یک مشکل واقعی اجتماعی است و به همین دلیل جرایم نفرت‌انگیز علیه مسلمانان و مساجد باید به عنوان یک مشکل پیش روی دموکراسی در کشور تلقی شود.

مدیر مسجد همچنین از سیاستمداران و مقامات دولتی که به این موضوع اهمیت می‌دهند خواست که در حفاظت از مساجد به سخنرانی بسنده نکرده و اقدامی عملی در این زمینه انجام دهند تا بدین ترتیب وجود آزادی دینی برای مسلمانان کشور را تضمین کنند.

شایان ذکر است که همین مسجد قبلاً مورد حملات مشابهی قرار گرفته بود که از آن جمله می‌توان به تعرض صورت گرفته به این مسجد در نوامبر گذشته اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha