انتقاد نویسنده انگلیسی از رویکرد مقامات این کشور درباره مسلمانان
کد خبر: 4201894
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲

انتقاد نویسنده انگلیسی از رویکرد مقامات این کشور درباره مسلمانان

نویسنده انگلیسی با انتقاد از عملکرد برخی سیاستمداران این کشور در طرح موضوعات علیه مسلمانان، این وضعیت را نگران کننده توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پیتر اوبرن، نویسنده انگلیسی در مطلبی نوشت: روایت نگران‌کننده‌ای وجود دارد که به‌طور پیوسته در سیاست انگلیس در حال افزایش است و آن این است که اسلام‌گرایان خیابان‌های لندن را کنترل می‌کنند، سیاستمداران را مرعوب می‌کنند، اقتدار پارلمان را از بین می‌برند، دموکراسی را تهدید می‌کنند و سیستم سیاسی را به فساد می‌کشند.

وی در مقاله‌ای در وب‌سایت میدل ایست آی، تعدادی از سیاستمداران و روزنامه‌نگاران انگلیسی که چنین رویه‌ای دارند را نام برد که از آن جمله می‌توان به رابرت جنریک، وزیر سابق، اشاره کرد که در سخنانی در مجلس عوام گفت که انگلستان به افراط‌گرایان اسلام‌گرا اجازه داده است خیابان‌های ما را کنترل کنند.

این نویسنده انگلیسی با انتقاد از مواضع ریشی سوناک، نخست وزیر، افزود: وی با طرح سخنان و مطرح کردن نگرانی‌هایی هشدار داده است که هرگز نباید اجازه دهیم افراط‌گرایان ما را برای تغییر شیوه عملکرد پارلمان بترسانند.

اوبرن در بخش دیگری از مطلب خود می‌افزاید: برخی وب سایت‌ها و شخصیت‌های رسانه‌ای انگلیسی از چنین ادعاهایی حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که این اتهامات را مطرح کردند هیچ مدرکی برای ادعاهای خود ارائه نکردند، افزود: این اتهامات پس از ارائه طرحی از سوی حزب ملی اسکاتلند در مجلس عوام که به شدت از آتش‌بس در غزه حمایت می‌کند، منتشر شد. 

به باور اوبرن اتهامات وارده به مسلمانان بسیار جدی است و نیاز به اقدام فوری دارد، درحالی که هیچ مدرکی برای این اتهامات ارائه نشده است.

وی همچنین از رئیس مجلس نمایندگان خواست در صورت وجود مدرکی برای این اتهامات، باید این مدارک ارائه شود و در غیر این صورت کسانی که چنین اتهاماتی را مطرح کرده‌اند باید سخنان خود را پس بگیرند.  

انتهای پیام
captcha