اولویت حماس توقف جنگ و ورود کمک‌ها به غزه است
کد خبر: 4202251
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
اسامه حمدان:

اولویت حماس توقف جنگ و ورود کمک‌ها به غزه است

اسامه حمدان گفت: ما به دنبال توقف جنگ، شکستن محاصره و آغاز بازسازی غزه بدون هرگونه محدودیت از طرف رژیم صهیونیستی هستیم. اولویت، توقف جنگ و تهاجم دشمن، برداشتن محاصره و ورود کمک‌ها است و مبادله اسرا پس از آن انجام خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسامه حمدان، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) درباره آخرین تحولات غزه و مسئله آتش‌بس گفت: پیش‌نویس طرح آتش‌بس در پاریس هنوز مورد توافق قرار نگرفته است. رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس توافق ارائه شده توسط آمریکا مخالفت کرده است.

حمدان تأکید کرد: ما معتقدیم پیش‌نویس توافق آمریکا و اعداد ذکر شده، در حقیقت خدعه و شانه خالی کردن از سوی رژیم اشغالگر است. طرح پیشنهادی در پاریس طرحی آمریکایی است و هدف آن دادن زمان بیشتر به نتانیاهو جهت آماده شدن برای حمله‌ای جدید است.

وی گفت: ما به دنبال توقف جنگ، شکستن محاصره و آغاز بازسازی غزه بدون هرگونه محدودیت از طرف رژیم صهیونیستی هستیم. اولویت توقف جنگ و تهاجم دشمن، برداشتن محاصره و ورود کمک‌ها است و مبادله اسرا پس از آن انجام خواهد شد؛ دشمن صهیونیستی می‌خواهد از همه تعهدات طفره رود.

اسامه حمدان افزود: ترویج پیش‌نویس طرح ارائه شده اقدامی تبلیغاتی است که خواسته‌های ما را محقق نمی‌کند. اگر قحطی و گرسنگی در غزه متوقف نشود و جنگ پایان نیابد، اجازه نخواهیم داد اوضاع این‌گونه پیش رود.

وی افزود: دولت آمریکا تلاش می‌کند از طریق درز برخی اخبار در مورد توافق، بر افکار عمومی فلسطین تأثیر بگذارد. افشای جزئیات سند پاریس با هدف اعمال فشار و ایجاد ضعف و سستی در میان فلسطینیان انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha