محکومیت متهم قرآن‌سوزی در روسیه
کد خبر: 4202285
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

محکومیت متهم قرآن‌سوزی در روسیه

دادگاه ناحیه ویسیاتوفسکی گروزنی، پایتخت چچن، نیکیتا ژوراویل را به جرم سوزاندن قرآن در کنار مسجدی در ولگوگراد، به 3 سال و نیم زندان محکوم کرد.

محکومیت متهم قرآن سوزی در روسیه

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، دادگاه ناحیه ویسیاتوفسکی گروزنی، پایتخت چچن، نیکیتا ژوراویل را که به سوزاندن قرآن در کنار مسجدی در ولگوگراد محکوم شده بود، به 3 سال و نیم زندان عمومی محکوم کرد. 

خبرگزاری تاس به نقل از خبرنگار خود از صحن دادگاه، با بیان اینکه قاضی روسلان دندایف حکم دادگاه را صادر کرد، گفت: دادگاه متهم را به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد و این مجازات همان چیزی است که دادستان درخواست کرده است.

به گفته کمیته تحقیقات روسیه، ژوراویل در ماه می 2023 در ولگوگراد به دلیل قرآن‌سوزی در مقابل مسجدی در این شهر دستگیر شد.

وی در زمان بازجویی اعتراف کرد که این کار را در ازای دریافت پول بر اساس دستورالعمل‌های ویژه سرویس‌های ویژه اوکراین انجام داده است. پرونده به بازپرسان جمهوری چچن واگذار و او نیز به آنجا منتقل شد.

ژوراویل در جریان تحقیقات به جرم خود یعنی سوزاندن قرآن اعتراف کرد، اما اتهام ارتکاب شورش را نپذیرفت.

اقدام این شهروند روسیه پس از موج قرآن‌سوزی در سوئد انجام شد. برخلاف سوئد و شماری از کشورهای غربی دیگر از جمله دانمارک و هلند که به بهانه دفاع از آزادی بیان از هر اقدامی علیه جلوگیری از قرآن‌سوزی خودداری می‌کنند، قرآن‌سوزی در روسیه جرم است و هر اقدامی در این راستا مجازات قانونی در پی خواهد داشت. نزدیک به 20 میلیون نفر از جمعیت روسیه را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha