نخستین نشریه تخصصی سواد رسانه‌ای منتشر می‌شود
کد خبر: 4202429
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
پورابوالقاسم خبر داد:

نخستین نشریه تخصصی سواد رسانه‌ای منتشر می‌شود

سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: این مرکز به سبب تمرکز در حوزه سواد رسانه‌ای، در کنار برگزاری همایش‌های تخصصی سواد رسانه‌ای، در حال برنامه‌ریزی برای تولید نخستین نشریه تخصصی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در کشور است.

نخستین نشریه تخصصی سواد رسانه‌ای منتشر می‌شودبه گزارش ایکنا؛ پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع «کودک و خانواده در فضای مجازی» چهارشنبه 9 اسفند با حضور اساتید، نظریه‌پردازان، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه سواد رسانه‌ای در مجموعه باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سعید پورابوالقاسم، سرپرست مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در آیین افتتاحیه این همایش گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا بر اسناد بالادستی سال‌ها است در حوزه سواد رسانه‌ای متمرکز شده است و در کنار برگزاری همایش‌های تخصصی سواد رسانه‌ای در کشور، که امسال به همت کمیته علمی همایش در قالب بین‌المللی برگزار شد، در حال برنامه‌ریزی برای تولید نخستین نشریه تخصصی سواد فضای مجازی در کشور است.

وی افزود: تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش و توسعه سواد فضای مجازی، هم‌افزایی بین اساتید، کنشگران، سازمان‌های فعال در این حوزه و در نهایت تبدیل مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی به تسهیل‌گر و محور سواد فضای مجازی است.

نخستین نشریه تخصصی سواد رسانه‌ای منتشر می‌شود
سیدمحسن بنی‌هاشمی، دبیر کمیته علمی این همایش نیز در آیین افتتاحیه گفت: ما تلاش کردیم وظایفمان را انجام داده و سازماندهی همایش را چابک کردیم، برای همین نشست فعالان سواد رسانه‌ای را به زمانی دیگر اختصاص دادیم و تصمیم گرفتیم همایش حاضر را یک روزه برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به فرصت کوتاه، چهار مهمان از خارج کشور دعوت کردیم که پروفسور کریستوفر گالووی از دانشگاه مسی نیوزلند، پروفسور ونکات آیر از دانشگاه ایرلند، پروفسور نظیفه گنگور از دانشگاه ترکیه و دکتر ناصری از روانشناسان آمریکا از جمله آنها است و امروز ۱۸ سخنران داخلی و چهار سخنران خارجی خواهیم داشت.

نخستین نشریه تخصصی سواد رسانه‌ای منتشر می‌شود

حمید ضیایی‌پرور، دبیر اجرایی پنجمین همایش بین المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی با موضوع «کودک و خانواده در فضای مجازی» نیز اظهار کرد: این همایش چهار دوره، دوسالانه برگزار شده است که در این دوره حوزه کودک را محور قرار داده‌ایم.

وی افزود: این همایش با پیشنهاد دوستان قرار شد، سالانه برگزار شود و کمیته علمی از تابستان ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و مستند‌سازی‌ها انجام شده و فرایند پذیرش آثار از طریق سامانه وزارتخانه فراهم شده است.

بنابر اعلام دبیرخانه همایش، مقالات منتخب هیئت داوران همایش ضمن ارائه در پانل‌های تخصصی در روز همایش، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن‌ها در نشریات علمی- پژوهشی منتشر خواهند شد و در کتاب مجموعه مقالات همایش درج می‌شوند و به مقاله برتر که بیشترین امتیاز را در مراحل داوری کسب کرده‌اند، هدیه‌ای ارزنده تقدیم می‌شود.

انتهای پیام
captcha