افزایش چشمگیر فعالیت‌های قرآنی در قطر
کد خبر: 4202559
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

افزایش چشمگیر فعالیت‌های قرآنی در قطر

اعلام راه‌اندازی 100 محفل قرآنی جدید از سوی وزارت اوقاف قطر حکایت از افزایش چشمگیر فعالیت‌های قرآنی در این کشور دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر از راه‌اندازی 100 محفل قرآنی جدید ویژه زنان و مردان در سراسر این کشور خبر داد.

این محافل تحت نظر اداره امور قرآن و علوم قرآنی ویژه مردان و زنان وابسته به اداره دعوت و ارشاد دینی وزارت اوقاف قطر فعالیت خواهد کرد.

معاونت دعوت و ارشاد دینی این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: افتتاح محافل قرآنی جدید با هدف تحقق یکی از مهم‌ترین اهداف این وزارتخانه  یعنی تربیت نسلی قرآنی با اخلاق و رویکرد قرآنی است. نسلی که به قرآن و سنت نبوی و همچنین حفظ اخلاق و آداب توجهی ویژه دارد.  

وی تصریح کرد: افتتاح این محافل قرآنی جدید در چارچوب اهتمام همیشگی این وزارتخانه برای گسترش محافل قرآن کریم در تمام مناطق کشور است. گسترش دانش آن و کمک به فراهم آوردن زمینه مناسب برای تعلیم، تلاوت و حفظ قرآن به منظور تدبر و تأمل در آیات کتاب الهی است.  

به گفته اداره دعوت و ارشاد دینی وزارت اوقاف قطر از این میان، 60 محفل به مردان و 60 محفل به زنان اختصاص یافته است و  1200 نفر در طول پنج روز هفته از یکشنبه تا پنجشنبه در این محافل حضور خواهند یافت.  

بنا بر آمارهای موجود 138 مرکز قرآنی ویژه مردان و 55 مرکز ویژه بانوان در سراسر قطر فعالیت می‌کنند.

به گفته وزارت اوقاف قطر نقش مراکز قرآنی ویژه زنان و مردان در این کشور تنها به حفظ و قرائت قرآن محدود نمی‌شود، بلکه فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله دور‌ه‌های آموزشی و دینی نیز در این مراکز ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha