از حمله دوباره به گرسنگان در غزه تا اعتراضات داخلی علیه نتانیاهو
کد خبر: 4203185
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
با تحولات فلسطین

از حمله دوباره به گرسنگان در غزه تا اعتراضات داخلی علیه نتانیاهو

ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر به گروهی از اهالی غزه که برای دریافت کمک‌های بشردوستانه جمع شده بودند حمله کرد، این درحالی است که تداوم اعتراضات علیه نتانیاهو در اراضی  اشغالی به دیگری با پلیس رژیم صهیونیستی و دستگیری تعدادی از معترضان منجر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر به سوی فلسطینیانی که نزدیک میدان «النابلسی» در غرب شهر غزه منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند آتش گشود.

بر اثر این جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی، یک فلسطینی به شهادت رسید و ۲۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهیدان جنایت پنج‌شنبه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به صف دریافت‌کنندگان کمک در میدان النابلسی غزه به ۱۱۸ نفر و شمار زخمی‌های این جنایت نیز به ۷۶۰ نفر افزایش یافته است.

علاوه بر این در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به تقاطع «دوله» واقع در مرکز شهرک «الزیتون» در شرق شهر غزه واقع در شمال نوار غزه ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین نفر دیگر نیز زخمی شدند. شماری از زخمی‌های این حمله به مجتمع بیمارستانی شفا منتقل شده‌اند.

در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از ساکنان غرب و جنوب شهر «الزهرا» واقع در مرکز نوار غزه نیز چندین فلسطینی زخمی شدند.

۳ فلسطینی دیگر نیز در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در اردوگاه «المغازی» واقع در مرکز نوار غزه زخمی شدند.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی برجی را در خیابان «الوحده» واقع در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ جنایت دیگر را ضد مردم بی‌پناه غزه مرتکب شده است که در نتیجه این جنایت‌ها ۹۲ نفر به شهادت رسیده و ۱۵۶ تن دیگر زخمی شده‌اند. به این ترتیب شمار شهیدان حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۰۳۲۰ شهید رسیده و بالغ بر ۷۱۵۳۳ نفر نیز در این حمله‌ها زخمی شده‌اند.

از حمله دوباره به دریافت‎کنندگان کمک‌های غذایی در غزه تا اعتراضات داخلی علیه نتانیاهو

کشته شدن 3 نظامی دیگر صهیونیست در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) از هلاکت سه نظامی دیگر خود در درگیری‌های خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد.

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد که با کشته شدن این سه نظامی، شمار تلفات ارتش اشغالگران در نبرد علیه غزه به ۵۸۵ نظامی رسید.

طبق اعلام ارتش اشغالگران، این سه نظامی در پی هدف قرار دادن ساختمانی صورت گرفت که این نظامیان در آن کمین کرده بودند.

رسانه‌های عبری در این خصوص گزارش دادند: «حادثه‌ای که نظامیان در آن کشته شدند، در منطقه عبسان در شرق خان یونس و زمانی رخ داد که نیروی بزرگی از ارتش وارد یک ساختمان شد و پس از ورود آنها، یک بمب منفجر شد که باعث کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن چهارده تن دیگر شده است.»

طبق اعلام این منابع خبری عبری، حال پنج نفر از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است.

از حمله دوباره به دریافت‎کنندگان کمک‌های غذایی در غزه تا اعتراضات داخلی علیه نتانیاهو

انفجار خانه بمب‌گذاری‌شده به روی نظامیان صهیونیست

با گذشت ۱۴۸ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، مبارزان مقاومت فلسطین همچنان به مقابله با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه می‌دهند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها موفق شده‌اند در منطقه «السطر» واقع در شمال شهر «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه خانه‌ای را که پیش‌تر با ۲ بمب ضدنفر بمب‌گذاری شده بود به روی یک گروه ۷ نفره از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کنند.

بنا بر اعلام قسام شماری از این نظامیان صهیونیست بر اثر انفجار این خانه بمب‌گذاری شده به هلاکت رسیده و شمار دیگری از آنان نیز زخمی شده‌اند.

همچنین گردان‌های قسام گروهی از پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب شرق شهرک الزیتون شهر غزه با بمب ضد نفر «رعدی» هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها موفق شده‌اند کنترل یک پهپاد «Skylark» ارتش رژیم صهیونیستی را که در حال انجام عملیات جاسوسی در جنوب شهرک الزیتون نوار غزه بود به دست بگیرند.

علاوه بر این ۲ تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب شرق شهرک الزیتون شهر غزه از سوی مبارزان قسام با بمب «شواظ» منفجر شد. همچنین ۲ تانک مرکاوا دیگر ارتش رژیم صهیونیستی نیز در همین منطقه از سوی مبارزان قسام با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده شد.

گردان‌های «المجاهدین» نیز از هدف قراردادن یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی با گلوله «سعیر» در شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه خبر داد.

گردان‌های «شهدا الاقصی» نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در محور پیشروی جنوب شهرک الزیتون شهر غزه به شدت با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شده‌اند.

از حمله دوباره به دریافت‎کنندگان کمک‌های غذایی در غزه تا اعتراضات داخلی علیه نتانیاهو

تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

 در تظاهرات ساکنان سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که شنبه شب برگزار شد شماری بازداشت شدند و در برخی مناطق درگیری میان پلیس و نیروهای امنیتی با معترضان گزارش شده است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد که روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات‌کنندگان علیه دولت در تل‌آویو حمله‌ور شده است.

منبع مذکور اشاره کرد که پلیس ۷ تظاهرات کننده را در تل آویو بازداشت کرده است.

هزاران نفر امشب مجدداً در تل آویو به خیابان آمده و خواستار انحلال فوری دولت و برگزاری انتخابات و اقدام جدی برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، توده صهیونیست‌ها و بویژه خانواده‌های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتانیاهو و ائتلاف حاکم او را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می‌دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می‌کنند.

از حمله دوباره به دریافت‎کنندگان کمک‌های غذایی در غزه تا اعتراضات داخلی علیه نتانیاهو

ادامه حملات موشکی حزب‌الله لبنان

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی ۲ موضع نظامی صهیونیستی دیگر را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده‌اند.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۳۰ عصر امروز شنبه دوم مارس ۲۰۲۴ پادگان زبدین در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۷ عصر امروز شنبه دوم مارس ۲۰۲۴ موضع حدب یارین را با ۲ موشک برکان هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

پیش از این نیز طی روز جاری حزب‌الله لبنان ۴ عملیات دیگر را علیه نظامیان صهیونیست و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی به انجام رسانده بود. بنابراین با احتساب این ۲ عملیات جدید، شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان طی روز جاری به ۶ عملیات می‌رسد.

از حمله دوباره به دریافت‎کنندگان کمک‌های غذایی در غزه تا اعتراضات داخلی علیه نتانیاهو

کمبود مراقبت‌های پزشکی جان بازماندگان غزه را می‌ستاند

 سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که اگر ساکنان غزه از بمباران‌های رژیم صهیونیستی جان سالم به در ببرند، باز هم از نبود غذا و آب رنج می‌کشند و به دلیل کمبود خدمات و مراقبت‌های پزشکی به شهادت می‌رسند.

این سازمان بیان کرد که در غزه ابعاد بشری به صورت صریح نادیده گرفته شده و کمک‌ها به این باریکه اندک است و این موضوع امری بسیار هولناک است.

همچنین سازمان پزشکان بدون مرز تاکید کرد: به دلیل محاصره غزه از سوی اسراییل، قصور آن در حمایت از کمیته‌های بشردوستانه اعزامی و جلوگیری از دستیابی مردم به کمک‌ها از سوی اسراییل، فراهم‌نمودن کمک‌ها برای غزه به امری تقریباً غیرممکن تبدیل شده است.

از حمله دوباره به دریافت‎کنندگان کمک‌های غذایی در غزه تا اعتراضات داخلی علیه نتانیاهو

تشدید اختلافات بین نتانیاهو و بایدن

رسانه‌های عبری فاش ساختند که بنی گانتس در اقدامی معنادار و در دهن کجی آشکار به نخست وزیر کابینه جنگ و بدون هماهنگی اداری روز یکشنبه برای مذاکرات با مقامات کاخ سفید عازم واشنگتن می‌شود.

در ادامه پیامدهای زیانبار سیاست جنگی نتانیاهو در نوار غزه در اراضی اشغالی، دامنه اختلافات میان وزاری کابینه با نتانیاهو نه تنها در اراضی اشغالی رنگ جدی گرفته، بلکه امتداد آن اینک در کاخ سفید نیز بیش از پیش جدی شده است.

با ادامه تلفات ارتش در نوار غزه از یک سو و رکود اقتصادی و فشار معترضان در اسرائیل از سوی دیگر، اختلافات در کابینه جنگ رنگ و بوی جدی به خود گرفته است.

رسانه‌های عبری زبان روز شنبه فاش ساختند که بنی گانتس در اقدامی غیرمنتظره و در دهن کجی آشکار به بنیامین نتانیاهو و بی‌توجه به پروتکل‌های مورد توافق کابینه ائتلافی روز یکشنبه قصد دارد به طور یک جانبه با مقامات کاخ سفید درباره مذاکرات جنگ غزه دیدار و رایزنی کند.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، سفر معنادار گانتس به واشنگتن در شرایطی که بایستی با امضای نخست وزیر اجرایی شود، نشان دهنده عمق تنش‌ها و اختلاف نظرهای متحدان در داخل کابینه و مقامات کاخ سفید با نتانیاهو است.

از سوی دیگر، منابع خبری آمریکا در ادامه اختلافات نظر کاخ سفید با بنیامین نتانیاهو درباره ادامه جنگ غزه گزارش دادند که کاسه صبر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره تک رأیی نتانیاهو و تن دادن به خواسته‌های ایتمار بن گویر و بتساییل سموتریش، شرکای تندرو هم حزبی‌اش درباره جنگ سرریز شده است.

رسانه‌های عبری در گمانه‌زنی محورهای نشست عضو کابینه جنگ با دولتمردان کاخ سفید گزارش دادند که بنی گانتس در سفر فردا به واشنگتن، مسئله مبادله اسرا و آتش بس در غزه را با مقامات آمریکایی رایزنی خواهد کرد.

به باور ناظران سیاسی، پرونده آتش بس و تبادل اسرا از موضوعات چالش برانگیز و لاینحل واشنگتن با حزب لیکود در شرایط جاری است و بدین منظور، کاخ سفید پیشتر به نتانیاهو در تهدیدی آشکار هشدار داد که «در صورت اینکه ثابت شود نتانیاهو در روند دو پرونده مذکور برای مقاصد سیاسی خود کارشکنی می‌کند، در این صورت، با برخورد جدی کاخ سفید مواجه خواهد شد.»

از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی روزنامه عبری معاریف که اخیراً انجام شد، نشان داد که با افزایش محبوبیت ۵۰ درصدی گانتس در برابر نتانیاهو، شانس وی در میان طرفدارانش برای تصدی نخست وزیری همزمان با ناکامی‌های نتانیاهو و فساد مالی وی افزایش یافته است.

القدس العربی به نقل از رادیو ارتش اسرائیل پیشتر گزارش داد که دامنه اختلافات میان گانتس و نتانیاهو با ادامه جنگ غزه جدی شده، به طوری که گانتس، عضو کابینه جنگ طی هفته‌های گذشته با حمایت برخی از هم حزبی‌های نتانیاهو درصدد براندازی وی بود که این طرح شکست خورد.

گفتنی است از زمان تشکیل شورای ائتلافی جنگ به ریاست نتانیاهو و پیوستن یوآو گالانت، وزیر جنگ و گانتس به عنوان عضو کابینه جنگ، رسانه‌های عبری از تشدید اختلافات میان آنان درباره مدیریت جنگ و پرونده اسرا خبر می‌دهند.

از حمله دوباره به دریافت‎کنندگان کمک‌های غذایی در غزه تا اعتراضات داخلی علیه نتانیاهو

سخنگوی سرایا القدس: پایان جنگ غزه، آغاز نابودی کامل اسرائیل در سراسر فلسطین است

سخنگوی شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی (سرایا القدس) با بیان اینکه پایان جنگ در غزه به منزله درهم شکستن قطعی دشمن صهیونیستی است، تاکید کرد: این مقدمه ای برای نابودی کامل اسرائیل در سراسر خاک فلسطین است.

«ابوحمزه» امروز شنبه گفت: با تمام نیروهایمان به مبارزه با دشمن صهیونیستی و دفاع از خاک فلسطین در کرانه باختری و همه محورهای نبرد در نوار غزه ادامه خواهیم داد.

ابوحمزه تصریح کرد: سرایا القدس به پایداری و مقاومت در مقابل ماشین کشتار اشغالگران صهیونیست در نوار غزه ادامه خواهد داد.

سخنگوی سرایا القدس خطاب به عرب ها و مسلمانان گفت: همان گونه که با خواندن نماز و گرفتن روزه، در درگاه خداوند عبادت می کنید، برای مجاهدان فلسطین سلاح بفرستید و فریضه جهاد را نیز انجام دهید.

ابوحمزه خاطرنشان کرد: هیچ کسی نباید درباره عدم حضور در نبردی که به نیابت از امت اسلامی در حال انجام آن هستیم، بهانه بیاورد؛ به ویژه کسانی که ارتش، هواپیما و توپخانه در اختیار دارند.

وی تاکید کرد: آیا زمان آن نرسیده است مانند آزادگان یمن و لبنان، توپخانه تان را به حرکت در بیاورید؟ آیا زمان آن فرانرسیده است که لباس بندگی و خواری در مقابل شیطان بزرگ آمریکا را از تن درآورده و از شرافت‌مندان الگو بگیرید؟

سخنگوی سرایا القدس همچنین افزود: به ملت فلسطین اعلام می کنیم شرایط زندگی مقاومت نیز مشابه شرایط و وضعیت شماست و در آینده از جزییات پشت پرده این نبرد و جان‌فشانی های مقاومت در هنگام خطر و میادین شهادت سخن خواهیم گفت.

ابوحمزه تصریح کرد: دشمن، خواستار جنگ بدون محدودیت بود و ما نیز در اطاعت از اوامر الهی مبنی بر آماده‌باش و مبارزه، پا در این میدان نهادیم.

انتهای پیام
captcha