نیازمند حکمرانی لباس ایرانی ـ اسلامی در کشور هستیم
کد خبر: 4203638
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
حجت‌الاسلام خسروپناه:

نیازمند حکمرانی لباس ایرانی ـ اسلامی در کشور هستیم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه سند لباس و پوشاک ایرانی ـ اسلامی آماده ارائه به این شوراست، گفت: تاکنون سندی برای این امر مهم وجود نداشته است و کشور به شدت نیازمند حکمرانی لباس ایرانی ـ اسلامی است.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز، 15 اسفندماه در آیین افتتاح نخستین مرکز تخصصی طراحی، تولید و عرضه البسه ایرانی ـ اسلامی تحت عنوان «شمیم یاس» در مجتمع کوثر اراک، توجه به پوشاک اسلامی و ترویج این پوشش در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: داشتن پوشش کامل از ویژگی‌های ایرانیان است و از قرون گذشته تاکنون به این امر مهم توجه ویژه شده است.

وی با اشاره به فقدان سند لباس و پوشاک ایرانی در کشور تصریح کرد: تاکنون سندی برای این امر مهم وجود نداشته است، اما این سند با همکاری شورای فرهنگی کشور تهیه و آماده ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی است. این سند و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه پوشاک ایرانی ـ اسلامی در سال 1403 به تصویب خواهد رسید.  

خسروپناه به دغدغه بسیار مقام معظم رهبری در خصوص عرضه پوشاک ایرانی – اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: کشور به شدت نیازمند حکمرانی لباس ایرانی ـ اسلامی است و همگی برای تحقق این مهم و رفع نیاز کشور باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تولید و عرضه پوشاک ایرانی ـ اسلامی یکی از نیازهای جامعه امروز است و انجام این امر یکی از آرزوهای دیرینه بود، از عوامل و دست‌اندرکاران ایجاد مرکز تخصصی طراحی، تولید و عرضه پوشاک ایرانی ـ اسلامی تحت عنوان «شمیم یاس» در اراک تقدیر کرد و گفت: استفاده از تجربه 15 ساله باعث شده که چنین مرکز شایسته‌ای در استان مرکزی و شهر اراک احداث شود.

وی اضافه کرد: مرکز تخصصی «شمیم یاس» برخوردار از طراحی فاخر است و نیاز اجتماعی کشور را تأمین و در راستای ایجاد اشتغال نیز گام‌های خوب و مؤثری برداشته است. توجه به تولید لباس کارمندان با الهام‌گیری از الگوهای ایرانی ـ اسلامی حائز اهمیت است.  

این مقام مسئول جلوگیری از قاچاق پوشاک و حمایت از تولید داخلی را خواستار شد و گفت: مجلس باید با تصویب قوانین مناسب در راستای سیاسیت‌های شورای فرهنگی، از قاچاق پوشاک جلوگیری کند. بدون شک حمایت و جلوگیری از قاچاق از لازمه‌های اصلی لباس است.

وی با اشاره به اینکه نخستین مرکز تصدی‌گری در زمینه طراحی، تولید و عرضه در استان مرکزی شکل گرفته است، اظهار کرد: انتظار بر این است که مسئولان استان حمایت از این مرکز را استمرار بخشند تا علاوه بر اینکه جنس مرغوب با قیمت مناسب و با کیفیت خوب به دست مردم می‌رسد، هزینه‌ها نیز کاهش یابد.

خسروپناه ضرورت توجه به کیفیت البسه را مورد توجه قرار داد و افزایش کیفیت لباس‌های تولیدی این مرکز را از مسئولان خواستار شد و اضافه کرد: کم‌توجهی به کیفیت برای تولید آسیب است. حمایت استان از این مرکز می‌تواند اشتغالزایی را در حد چشمگیری افزایش دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه دیدبانی و نظارت ما از این مرکز تخصصی همچنان ادامه داشته و از استان مطالبه می‌شود، توجه به طراحی‌های به روز و نوآوری در تولید را متذکر شد و گفت: نسل امروز نیازمند طراحی نوین است و این مهم باید یکی از سیاست‌های درنظر گرفته شده باشد.

حجت‌الاسلام خسروپناه در پایان توجه به زیبایی را یکی از مبانی مورد اهمیت اسلام و قرآن دانست و بیان کرد: طراحی‌های نوین با استفاده از هوش مصنوعی مورد اهتمام و توجه باشد تا این مرکز به عنوان مرکز طراحی، تولید و عرضه لباس ایرانی و اسلامی در سطح بین‌المللی مطرح باشد تا بتواند محصولات خود را به کشورهایی که به زیست اسلامی اعتقاد دارند عرضه کند.

انتهای پیام
captcha