۴ اثر سیستان‌وبلوچستان در فهرست میراث‌ ملی به ثبت رسید
کد خبر: 4203648
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

۴ اثر سیستان‌وبلوچستان در فهرست میراث‌ ملی به ثبت رسید

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان‌وبلوچستان از ثبت ۴ اثر ارزشمند استان در فهرست میراث منقول کشور خبر داد.

محمدهادی طهرانی مقدم مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان به گزارش ایکنا سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان، محمدهادی طهرانی‌مقدم، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته،14 اسفندماه برگزار شد تعدادی از آثار منقول این استان به منظور ثبت ارائه و مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
 
وی در ادامه افزود: این اشیا شامل خمره منقوش سفالی و دو عدد لیوان منقوش سفالی کشف شده از محوطه کشیک ۲ واقع در شهرستان نیکشهر به همراه سرپیکان مفرغی کشف شده از محوطه ۱۴ بمپور واقع در شهرستان بمپور بود که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسانه مورد تائید قرار گرفت و در فهرست آثار میراث منقول کشور به ثبت ملی رسید.
 
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان‌وبلوچستان گفت: اشیاء ثبت شده به‌دلیل منحصر به‌فرد بودن و ویژگی‌های شاخص واجد ارزش ثبت در میراث‌ ملی شناخته شدند که مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد و معرف بخشی از تاریخ غنی این استان هستند.
انتهای پیام
captcha