کاشت درختان مثمر در اولویت باشد
کد خبر: 4203771
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
استاندار آذربایجان‌شرقی پس از کاشت نهال:

کاشت درختان مثمر در اولویت باشد

استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، از آحاد مردم عزیز به ویژه فعالان محیط زیست درخواست کرد برای توسعه فضای سبز، تقویت منابع طبیعی و کمک به هوای پاک به غرس نهال‌های مثمر اهتمام کنند.

مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 15 اسفندماه، در آیین درختکاری در سازمان عمران عون ابن علی، ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، از آحاد مردم عزیز به ویژه فعالان محیط زیست درخواست کرد برای توسعه فضای سبز، تقویت منابع طبیعی و کمک به هوای پاک به غرس نهال‌های مثمر اهتمام کنند.

وی با بیان اینکه درختکاری، سنتی حسنه، کاری پسندیده و باقیات صالحات است، اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور که توسط دولت و وزارت جهادکشاورزی بین استان‌ها تقسیم شده، 14 میلیون نهال در سال جاری در استان ما تولید شده است.

رحمتی، یادآوری کرد: در این راستا امسال ۲۶ هزار اصله نهال در محدوده در اختیار سازمان عمران عون ابن علی غرس می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع ما حفظ طبیعت، محیط زیست و هوای پاک است، از ایجاد کمربند سبز به عنوان دیگر اولویت مدیریت ارشد استان یاد کرد و ادامه داد: امیدوارم با ورود بخش خصوصی در حوزه  درختکاری به خصوص مجموعه‌های صنعتی در استان، این حوزه با رشد معناداری مواجه شود و شعار «هر ایرانی، سه درخت» تحقق یابد.

انتهای پیام
captcha