درخواست صدور مجوز اعتکاف در مسجدالاقصی از آغاز ماه رمضان
کد خبر: 4203782
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸

درخواست صدور مجوز اعتکاف در مسجدالاقصی از آغاز ماه رمضان

نایل فریحات، نماینده پارلمان اردن از وزارت اوقاف خواست مجوز اعتکاف فلسطینیان در مسجدالاقصی را از آغاز ماه مبارک رمضان صادر کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اردن ۲۴، نایل فریحات، نماینده پارلمان اردن در دیدار با وزیر اوقاف و امور اسلامی [به‌عنوان متولی مجموعه مسجدالاقصی] خواست با توجه به شرایط حساس کنونی در فلسطین به‌ویژه وضعیت پرالتهاب این روزهای غزه، نمازگزاران فلسطینی مجوز اعتکاف در مسجدالاقصی را از آغاز ماه مبارک رمضان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته فقط اقامه اعتکاف رمضان محدود به ۱۰ شب پایانی ماه مبارک بوده است در پاسخ به سؤال وزیر اوقاف اردن درباره علت این درخواست گفت: سال گذشته تنها مجوز ۱۰ روزه برای اعتکاف فلسطینیان در مسجدالاقصی صادر شد که این مسئله، مشکلات زیادی را بین نمازگزاران و نیروهای نظامی صهیونیستی بوجود آورد‌.

وی با اشاره به اینکه اوضاع امسال فلسطین با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است تصریح کرد: خطری واقعی مسجدالاقصی را تهدید می‌کند و برگزاری اعتکاف فلسطینیان از آغاز ماه مبارک رمضان در واقع در راستای حمایت از مسجدالاقصی از یورش‌های وقت و بی‌وقت تندروهای یهودی به این مکان اسلامی است به‌ویژه اینکه مراسم یهودی نیز در مسجدالاقصی اقامه خواهد شد. 

فریحات در ادامه به اعتکاف نمازگزاران در مسجدالنبی و مسجدالحرام که از آغاز ماه روزه‌داری و عبادت در این دو مکان برپا می‌شود اشاره و تصریح کرد: امسال با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است چراکه پس از عملیات طوفان الاقصی شاهد چالش‌های زیادی بودیم و از سوی دیگر اقدامات تحریک‌آمیز بن غفیر، عضو تندرو کنست صهیونیست و جناح راست تندروهای یهودی در ایجاد محدودیت برای اعتکاف و ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی ایجاب می‌کند که وزیر اوقاف و امور اسلامی اردن امسال تدابیر ویژه و جدی‌تری را نسبت به سال‌های گذشته اتخاذ کند.

در همین راستا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس ۹ اسفند با صدور بیانیه‌ای ملت فلسطین را به اعتکاف از روز اول ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی و شکستن محاصره تحمیلی آن توسط اسرائیل دعوت کرده بود.

وی گفته بود: ما از مردم خود در بیت المقدس می‌خواهیم در روز اول ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی عزیمت کنند، زیرا محاصره مسجد الاقصی و محاصره غزه، یکی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین هشدار داده بود که تشدید حملات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری «طرح جامع آوارگی» را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
captcha