امدادرسانی به 560 روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4203842
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
اطلاعیه شماره 4 هلال‌احمر؛

امدادرسانی به 560 روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

جمعیت هلال‌احمر آخرین جزئیات و آمار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را اعلام و اظهار کرد: امدادگران پنج استان در منطقه حضور دارند.

امدادرسانی به 560 روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، این جمعیت چهارمین اطلاعیه خود در خصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: از روز هفتم اسفندماه بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و به مرور شدت گرفت، این بارش‌ها منجربه آبگرفتگی در 14 شهرستان استان و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شد که تاکنون به 560 روستا امدادرسانی شده است.

امدادگران هلال‌احمر تاکنون به 28 هزار و 206 نفر امدادرسانی کرده‌اند و با تلاش امدادگران، 3644 نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و 91 نفر از سیلاب رهاسازی شده‌اند.

همچنین تاکنون 40 سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و 10 هزار بسته غذایی و 30 هزار بطری آب، بین متاثرین از سیلاب توزیع شده است و با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، 33 محموله اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به این استان ارسال شده است.

علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر پنج استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کرمان و بوشهر برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شده‌اند و هشت فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست.

در حال حاضر 2419 نیروی عملیاتی و 503 نفر پرسنل کادر، در قالب 579 تیم و با استفاده از 560 دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و ارائه خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

عموم هموطنان نوع‌دوست می‌توانند کمک‌هاى نقدى خود به  مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان را از طریق شماره گیری کد دستورى #١*١١٢*  و یا واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۳۶۶۶۲۳۵ و شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۶۶۶۶۶۲ به شبای IR940100004101034741666662   به نام جمعیت هلال احمر جمهورى اسلامى ایران، واریز کنند.

انتهای پیام
captcha