یکصدوپنجاهمین نشریه «رایحه» ویژه‌ نکوداشت حجت‌الاسلام قرائتی رونمایی می‌شود
کد خبر: 4203878
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

یکصدوپنجاهمین نشریه «رایحه» ویژه‌ نکوداشت حجت‌الاسلام قرائتی رونمایی می‌شود

یکصدوپنجاهمین ویژه‌نامه ایکنا با عنوان «رایحه»، نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر و معلم قرآن کریم رونمایی می‌شود.

به گزارش ایکنا، یکصدوپنجاهمین ویژه‌نامه «رایحه»، با محوریت نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، شنبه، ۱۹ اسفندماه ساعت 8:30 با حضور این معلم و مفسر قرآن کریم، به همت خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی، در سالن جلسات ستاد اقامه نماز رونمایی می‌شود.

در این شماره علاوه بر گفت‌وگو با این معلم قرآن و بیان ابعاد مختلفی از زندگی او، با جمعی از شاگردان، استادان و مفسران قرآن کریم، پیرامون شخصیت و آثار و برکات فعالیت قرآنی حجت‌الاسلام قرائتی گفت‌وگو شده است.

روان‌گویی، استفاده از تمثیل و ایراد مطالب عمیق با استفاده از کلمات ساده، ازجمله ویژگی‌های سخنرانی و برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن با سابقه بیش از چهار دهه با تدریس حجت‌الاسلام قرائتی است.

مجموعه ۱۰ جلدی تفسیر نور از جمله آثار محسن قرائتی است. این اثر به زبان فارسی با متنی ساده و روان در دو چاپ ۱۰ و ۱۲ جلدی منتشر شده است. تفسیر نور در سال ۱۳۷۶ به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده و در سال ۱۳۹۳ به زبان عربی ترجمه و منتشر شد.

یکصدوپنجاهمین نشریه «رایحه» ویژه‌ نکوداشت حجت‌الاسلام قرائتی رونمایی می‌شود

تیرماه سال 1401 نیز با حضور این معلم قرآن از سه اثر «اطلاعات و امنیت در قرآن و روایات»، «شرح قرآنی دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه» و  «شناخت قرآن، گامی به سوی تفسیر» در محل سالن جلسات ایکنا رونمایی شد.

یادآور می‌شود، فصلنامه تخصصی «رایحه»، ازجمله فعالیت‌های مکتوب خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) است که تاکنون ۱۴۹ شماره آن منتشر و توزیع شده و گنجینه‌ای است از مطالبی که در هر شماره به فراخور زمان و موضوعات و سوژه‌های مورد بررسی در سرویس‌های مختلف خبری ایکنا یا پاسداشت مقام شخصیت‌های برجسته قرآنی، به صورت مکتوب، در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این نشریه تاکنون در تجلیل از شخصیت‌های برجسته‌ای، چون آیات عظام سیدعبدالاعلی سبزواری، محمدهادی معرفت، سیدمحمدعزالدین حسینی زنجانی، جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی، جوادی آملی، مظاهری و نیز استدان قرآنی چون محمد غفاری، ابراهیم پورفرزیب(مولایی)، محمدتقی مروت و ... و موضوعاتی از قبیل بررسی عرفان اصیل اسلامی و معنویت‌های نوظهور، نقش مساجد در نهادینه کردن ارزش‌های قرآنی در جامعه، بررسی طرح ملی نهضت حفظ قرآن، جایگاه و نقش وقف در جامعه اسلامی و ... به چاپ رسیده است.

شماره‌های پیشین رایحه‌ در سایت iqna.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام
captcha