از حمله موشکی حزب‌الله به ۲ مرکز نظامی تا اعتراف رژیم صهیونیستی به تلفات سنگین
کد خبر: 4203968
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۵
با تحولات فلسطین

از حمله موشکی حزب‌الله به ۲ مرکز نظامی تا اعتراف رژیم صهیونیستی به تلفات سنگین

حزب‌الله لبنان از حمله به ۲ مرکز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد. این درحالی است که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این رژیم تلفات بالایی را در غزه متحمل شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که ۲ موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۲۵ عصر امروز چهارشنبه ششم مارس ۲۰۲۴ موضع زبدین واقع در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان بیان کرد که ساعت ۴:۳۱ عصر امروز به وقت محلی موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفر شوبا را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده است.

پیش از این نیز اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان از حمله پهپادی به موضع صهیونیستی «المطله» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد. حزب‌الله لبنان تاکید کرد که این پهپاد انتحاری به صورت دقیق به هدف خود اصابت کرده است.

گفتنی است حزب‌الله لبنان در روز جاری تاکنون ۴ عملیات را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی به انجام رسانده است.

از حمله موشکی حزب‌الله به ۲ مرکز نظامی تا اعتراف به تلفات سنگین رژیم صهیونیستی

درخواست فرقه‌های مسیحی در فرانسه برای توقف فوری جنگ در غزه

سه فرقه مسیحی در فرانسه با صدور بیانیه‌ای مشترک با محکوم کردن اقدامات غیر انسانی رژیم اسراییل ضد ساکنان نوار غزه خواستار توقف جنگ در این باریکه شدند.

در شرایطی که در سکوت مرگبار جامعه جهانی، ساکنان نوار غزه از ۵ ماه گذشته تاکنون، شاهد نسل‌کشی و جنگ ویرانگر صهیونیست‌ها هستند، رهبران فرقه‌های مذهبی پروتستان، ارتدوکس و رئیس کنفرانس اسقف‌های فرانسه با صدور بیانیه‌ای مشترک در همبستگی با مردم غزه و شهدای جنگ خواستار پایان دادن به جنگ و جنایات صهیونیست‌ها در باریکه شدند.

تارنمای اینترنتی اردتدوکس (Orthodoxy) با انتشار بیانیه مشترکی با امضای کریستین کریگر، رییس اتحادیه پروتستان فرانسه، اریک دو مولن بوفور، رییس کنفرانس اسقف‌های فرانسه و دمتریوس پلومیس، رییس کنفرانس اسقف‌های ارتدکس فرانسه به جنایات اسراییل واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: اقدام اسراییل در محروم کردن بیش از ۲ میلیون نفر در باریکه غزه از دسترسی به آب، نیازهای دارویی و غذا، عملی غیر انسانی است و آتش‌بس در غزه برای تسهیل در ورود کمک‌های بشردوستانه هرچه سریع‌تر ضروری است.

این بیانیه با خطاب قراردادن مقامات سیاسی و دینی رژیم اسراییل بر ضرورت پایان دادن به خشونت در غزه تاکید کرد که جان انسان‌ها نباید وجه المصالحه اهداف سیاسی و نظامی قرار گیرد.

نهادهای مسیحی فرانسه در این بیانیه با اعلام حمایت از لزوم مبادله اسرای جنگ در غزه از مسیحیان درخواست کردند برای پایان یافتن خشونت در منطقه غرب آسیا دعا و نیایش کنند.

از حمله موشکی حزب‌الله به ۲ مرکز نظامی تا اعتراف به تلفات سنگین رژیم صهیونیستی

تصویب ساخت 3 هزار واحد برای شهرک‌نشینان صهیونیست

همزمان با حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این باریکه، طرح ساخت بیش از ۳۰۰۰ واحد صهیونیست‌نشین دیگر از سوی این رژیم به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، این واحدهای صهیونیست‌نشین جدید در شهرک‌های صهیونیستی «معالیه ادومیم»، «افرات» و «کیدار» واقع در سرزمین‌های اشغالی ساخته خواهند شد.

بنا بر جزئیات این مصوبه، ۲۰۵۲ واحد صهیونیست‌نشین در شهرک صهیونیستی معالیه ادومیم، ۶۹۴ واحد صهیونیست‌نشین در شهرک صهیونیستی افرات و ۳۳۰ واحد صهیونیست‌نشین دیگر نیز در شهرک صهیونیستی کیدار بنا خواهد شد.

بتسییل اسموتریچ وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سال گذشته ساخت ساخت ۱۸۵۱۵ واحد در یهودا و السامره (نام عبری کرانه باختری) به تصویب رسید که بیش‌ترین تعداد واحد در یک سال به شمار می‌آید.

از حمله موشکی حزب‌الله به ۲ مرکز نظامی تا اعتراف به تلفات سنگین رژیم صهیونیستی

طرح آمریکا برای آتش‌بس میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی

«عاموس هرییل» تحلیلگر صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه عبری‌زبان هاآرتص از طرح آمریکا برای برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی نوشت.

وی بیان کرد که این طرح از سوی «عاموس هوکشتاین» فرستاده رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی تهیه شده و در صورت دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه، از سوی آمریکا مطرح خواهد شد.

هرییل افزود: بر اساس پیشنهاد آمریکا نیروهای ویژه رضوان وابسته به حزب‌الله لبنان باید به محدوده خارج از برد موشک‌های ضدتانک عقب‌نشینی کنند، اما نیازی به عقب‌نشینی تمامی افراد وابسته به حزب‌الله از جنوب لبنان نیست. بسیاری از این افراد در روستاهای مرزی زندگی می‌کنند و تلاش خواهد شد از عبور و مرور آنان با سلاح جلوگیری شود، اما حضور آنان در منطقه به صورت کلی محدود نخواهد شد.

وی ادامه داد: آمریکا پیشنهاد داده که حضور ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح وابسته به سازمان ملل متحد در لبنان یونیفل در این مناطق افزایش یابد.

هرییل اشاره کرد که آمریکا این طرح را بهترین گزینه روی میز در مقایسه با دیگر گزینه‌ها می‌داند و امیدوار است با این پیشنهاد شهرک‌نشینان به بازگشت به شهرک‌های صهیونیستی نزدیک به مرزهای لبنان راضی شوند.

وی نوشت که برد کارآمد موشک‌های ضدتانک حزب‌الله لبنان کار ارتش رژیم صهیونیستی را دشوار می‌کند.

از حمله موشکی حزب‌الله به ۲ مرکز نظامی تا اعتراف به تلفات سنگین رژیم صهیونیستی

اذعان رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل به تلفات بالای این رژیم در غزه

 هرتسی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی با اشاره به شرایط دشوار نظامیان ارتش در مصاف با گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه اذعان کرد که تلفات سختی ارتش در غزه متحمل شده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که هرتسی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اقرار کرد که بهای سنگینی را در این جنگ داده‌ایم و فرماندهان و مبارزان زیادی را از دست دادیم.

از سوی دیگر، در ادامه تلفات بالای ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی در غزه، رادیو اشغالگران اعلام کرد که در جریان درگیری‌های امروز در باریکه، یک نظامی کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شده‌اند که ۳ نظامی اسراییلی در وضعیت وخیم هستند.

در خبری مرتبط، اسحاق بریک، ژنرال ارشد و ذخیره ارتش رژیم اشغالگر طی مصاحبه رادیویی پیشتر اذعان کرد: ارتش اسراییل بدون عملیات از پیش برنامه‌ریزی‌شده، وارد (باریکه غزه) شد و این یک وضعیت پوچ و سردرگمی ایجاد کرد به نحوی که هر یگان (ارتش) خودش تصمیم می‌گیرد که چگونه وارد خانه‌های مظنونان شود.

ژنرال بریک این مسئله را آبروریزی و رسوایی بی‌سابقه در جنگ‌های اسرائیل و سهل‌انگاری کامل در انضباط عملیاتی دانست و تأکید کرد که در هر جنگی که رخ می‌دهد، فرماندهان گروهان‌ها تصمیم‌های آنی، فردی و هماهنگ‌نشده اتخاذ می‌کنند و از نیروهای زیردستشان فاصله می‌گیرند که باعث می‌شود هر کسی هر کاری که می‌خواهد انجام بدهد.

او در ادامه این وضعیت را لکه ننگی برای ارتش اشغالگر توصیف و تأکید کرده است که این وضعیت ما را به پیروزی در جنگ نمی‌رساند.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که شمار نیروهای نظامی به هلاکت رسیده خود در نبردهای نوار غزه از آغاز حمله زمینی به غزه ۲۴۰ نفر است که با تلفات روزانه این رژیم در غزه و سانسور شدید در رسانه‌های عبری شمار کشته‌های آنان بیش از آمار رسمی این رژیم است.

از حمله موشکی حزب‌الله به ۲ مرکز نظامی تا اعتراف به تلفات سنگین رژیم صهیونیستی

تأکید موریتانی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه موریتانی با انتقاد از ادامه شرایط کنونی در غزه، برقراری آتش‌بس فوری در این باریکه را خواستار شد.

محمد سالم ولد مرزوک، وزیر خارجه موریتانی روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورهای عربی همگی درباره ضرورت دستیابی به آتش بس فوری در غزه توافق نظر دارند.

وزیر خارجه موریتانی تأکید کرد که اجماع کشورهای اعراب بر این است که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین راه حلی برای حل بحران فعلی در غزه وجود ندارد.

یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین امروز اعلام کرد: هدف از گفت‌وگوهای ادامه‌دار قاهره، دست یابی به آتش بس دائمی، بازگشت آوارگان و خروج نظامیان اشغالگر از غزه و تأمین نیازهای ملت ما است.

این منبع بیان کرد: اشغالگران تاکنون موضع مثبتی در قبال جنگ نداشته اند و قصد خروج از غزه را ندارند. اشغالگران به دنبال بررسی جزئیات موضومع بازگشت آوارگان هستند و اینکه به شکل تدریجی محقق شود.

منبع مذکور تاکید کرد: اشغالگران به توافق درباره امداد رسانی، کمک‌ها و افزایش مقادیر آن پایبند نیستند و اگر هم موافقت کند به بهانه‌های واهی از جمله ناتوانی از آن طفره می‌رود.

از حمله موشکی حزب‌الله به ۲ مرکز نظامی تا اعتراف به تلفات سنگین رژیم صهیونیستی

حمله مقاومت اسلامی عراق به فرودگاه کریات شمونا

مقاومت اسلامی عراق از حمله جدید به اراضی اشغالی خبر داد.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مرحله دوم از عملیات مقاومت علیه اشغالگران و یاری ساکنان غزه، فرودگاه شهرک کریات شمونا در اراضی اشغالی با پهپاد هدف قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: در قالب مرحله دوم از عملیات مقاومت علیه اشغالگران و یاری ساکنان غزه و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی گناه فلسطین، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق عصر امروز چهارشنبه ششم مارس ۲۰۲۴ با پهپاد فرودگاه کریات شمونا را در اراضی اشغالی هدف قرار دادند. ما به حمله‌ها به دشمن صهیونیست ادامه خواهیم داد.

پیش از این نیز،، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده است که نیروگاه برق فرودگاه حیفا در رژیم صهیونیستی را با پهپاد هدف قرار داده است. این نخستین بار نیست که مقاومت اسلامی عراق اهدافی در محدوده رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

چند روز پیش نیز مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله جدیدی را به سرزمین‌های اشغالی انجام داده و یک انبار مواد شیمیایی را در بندر حیفا واقع در سرزمین‌ها اشغالی مورد حمله قرار داده است.

چندی پیش نیز، مقاومت اسلامی عراق از حمله به بندر اشدود در جنوب رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که که بندر اشدود در سرزمین‌های اشغالی هدف حملات پهپادی این گروه قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha