فناوری‌های دیجیتال باید در خدمت صلح و آزادی باشد
کد خبر: 4204111
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
سردار غلامرضا سلیمانی:

فناوری‌های دیجیتال باید در خدمت صلح و آزادی باشد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج گفت: امروز فناوری‌های دیجیتالی و رسانه‌ای باید در خدمت بشریت، صلح و آزادی باشد.

برترین‌های پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج معرفی شدندبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج امروز، ۱۸ اسفندماه در محل سالن همایش‌های دانشگاه جامع انقلاب اسلامی واقع در پادگان حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، برنامه اهدای جوایز به برترین‌های این دوره از رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج (در بخش‌های برترین شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی، برترین پایگاه‌های خبری بسیج) با حضور مسئولان سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در ادامه و پس از اجرای گروه سرود آفاق شهرستان ازنا، بخش دوم تجلیل از برترین‌های پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج(بخش برترین‌های مرکز فناوری فضای مجازی بسیج، مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی و مرکز نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی) برگزار شد.

در ادامه و پس از اجرای برنامه تئاتر دو نفره بسیجیان، بخش سوم تجلیل از برترین‌های پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج(بخش برترین‌های حوزه انسان‌رسانه‌ها، فعالان برتر فضای مجازی، فعالان برتر شبکه مردمی بسیج در فضای مجازی) برگزار شد.

در ادامه، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی بیان کرد: در روز‌های پایانی ماه شعبان و فرارسیدن ماه ضیافت الهی هستیم. امسال بهار قرآن با بهار طبیعت مقارن شده است. سال جدید را نیز به همه برادران و خواهران در سراسر ایران اسلامی تبریک عرض می‌کنم.

وی اظهار کرد: استقبال بسیار خوبی از رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج شد و این استقبال مسئولیت ما در قبال مردم به ویژه فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی را سنگین‌تر می‌کند. از تمامی مسئولان فضای مجازی بسیج و دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد ملی تقدیر می‌کنم.

سردار سلیمانی بیان کرد: حقیقت این‌ است که تمدن غرب به نقطه بسیار واضحی رسیده است. در ۳۰۰ سال گذشته با استفاده از دانش توانستند بر بسیاری از ملت‌ها مسلط شوند. طی قرون اخیر شاهد حملات تمدن غربی علیه کشور‌های آفریقایی و آسیایی بوده‌ایم که نتیجه آن ایجاد استعمار و قتل عام میلیون‌ها انسان در جهان بود.

وی افزود: ملت مظلوم فلسطین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سرزمین آن‌ها از سوی صهیونیست‌ها اشغال شد. عملیات طوفان الاقصی پاسخی به یکصد سال فشار و قتل عام مردم فلسطین بود. در این صد سال بیش از ۶۵ حادثه قتل عام عمومی در سرگذشت این مردم مظلوم وجود داشته است.

سلیمانی تصریح کرد: امروز جوانان و فعالان رسانه‌ای ما از آگاهی بالایی برخوردار هستند. امروز بشر و جهان به نقطه بسیار حساسی رسیده و نقش رسانه در این مرحله تعیین کننده، نقش محوری، اساسی و اصولی است. رسانه‌ها باید بشریت را با حقایق جهانی آشنا کنند. ۲۵۰ سال از حیات دولت آمریکا گذشته است که آمریکایی‌ها ۲۴۰ سال از این مدت را در جنگ بوده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: جلوگیری از وحشی‌گری غربی‌ها باید از سوی ملت‌های آنان انجام شود که این مسئله تلاش رسانه‌ها را برای آگاه‌سازی مردم جهان می‌طلبد و شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی باید این وظیفه مهم را به دوش خود احساس کند. امروز فناوری‌های دیجیتالی و رسانه‌ای باید در خدمت بشریت و صلح و آزادی باشد. در عصر حاضر انقلاب اسلامی ایران منادی اصلی سعادت و آزادی و حقیقت‌خواهی بشریت است.

وی تصریح کرد: امروز به توفیق الهی با حضور جوانان، قدرت جدیدی در فضای رسانه‌ها و فضای مجازی شکل گرفته و جبهه گسترده‌ای در این زمینه ایجاد شده است. بر همه مسئولان کشور واجب است که از این جوانان حمایت کنند. ما نیز در بسیج رسالتی داریم که تلاش خواهیم کرد این رسالت را بیش از گذشته انجام دهیم.

در ادامه، بخش بعدی تجلیل از برترین‌های پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج(در بخش برترین قرارگاه‌های فضای مجازی اقشار تخصصی بسیج، برترین قرارگاه‌های فضای مجازی سپاه‌های استانی) برگزار شد.

در ادامه و پس از اجرای برنامه موسیقی از سوی مصطفی راغب، آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در سخنانی گفت: بحث ما در مسیر‌های توسعه‌ای که فضای مجازی طی کرده، در آینده نزدیک حوزه محتوا خواهد بود. امروز برای اینکه بتوانیم حرف خود را بزنیم، نیاز به تولیدات محتوایی فاخر و قوی داریم.

آقامیری بیان کرد: هرچه جلوتر می‌رویم، فضای مجازی بیشتر ساختار‌های سنتی را تغییر می‌دهد. امروز این سکو‌ها هستند که افکار و مسیر جامعه را شکل می‌دهند؛ لذا ما هم به سکو و هم به محتوا برای این سکو نیاز داریم تا مسیر آینده به خوبی شکل گیرد. سکویی که امروز در جهان، مظلومیت مردم غزه را نشان داد، از فعالیت‌های دیگر در این زمینه مهمتر بود؛ لذا تمرکز ما بر ایجاد محتوا‌ها و مسیر‌هایی است که بتوانیم حرف، ایده و گفتمان خود را به جهانیان برسانم.

وی تصریح کرد: در ساختار سنتی زمانی که اتفاقی رخ می‌داد، از ابزار‌هایی مانند صدا و سیما و ... برای آگاهی جامعه استفاده می‌کردیم. امروز ابزار‌های جدیدی ایجاد شده و ابزار روایت در فضای مجازی بسیار موثر است و اگر قصد داریم مفاهیم و اتفاقات را برای جامعه روایت کنیم، باید راویان فضای مجازی که همان تولیدکنندگان محتوا هستند، روایتگری این مسئله را برعهده گیرند؛ لذا اگر بتوانیم مسیر روایت و انتقال مفاهیم برای جامعه را در دست بگیریم، می‌توانیم حقیقت را به مردم برسانیم.

در ادامه این مراسم و پس از برگزاری برنامه رونمایی از بازی رایانه‌ای مدال ذوالفقار، بخش پایانی تجلیل از برترین‌های پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج(بخش تجلیل از چهره‌های ماندگار فضای مجازی بسیج، معرفی چهره سال فضای مجازی و برگزیدگان نهایی رویداد) برگزار شد.

انتهای پیام
captcha