جمع‌آوری 4 میلیارد تومان از صدقات مردم در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4204339
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

جمع‌آوری 4 میلیارد تومان از صدقات مردم در پیاده‌روی اربعین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به اهمیت ظرفیت پیاده‌روی اربعین برای کمک به ایتام و نیازمندان گفت: در پیاده‌روی اربعین امسال مبلغ چهار میلیارد تومان به‌واسطه صدقه زوار که از مرزهای خوزستان عبور کردند، جمع‌آوری شد.

جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، امروز، 19 اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه 93 هزار و 300 نفر در صف دریافت مسکن مهر هستند، گفت: از این تعداد به 300 نفر تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اقدامات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) شش هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ شش میلیارد تومان وام از 10 تا 30 میلیون تومان به افراد تحت پوشش پرداخت شد. مبلغ 80 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به خوزستان تخصیص داده شد.

شیبه گفت: پنج هزار و 400 سری جهیزیه با ارزش ریالی 270 میلیارد تومان به کمیته امداد تحویل داده شد و می‌توانیم بگوییم که تا پایان اسفند هیچ نوعروسی در صف جهیزیه نیست. حدود 11 هزار قلم کالای خانگی در خوزستان با ارزش ریالی 143 میلیارد تومان در سراسر استان خوزستان توزیع شد. همچنین امسال چهار هزار و 450 کولر گازی در خوزستان توزیع کردیم. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به اهمیت ظرفیت پیاده‌روی اربعین برای کمک به ایتام و نیازمندان افزود: مبلغ چهار میلیارد تومان به واسطه صدقه زوار که از مرزهای خوزستان عبور کردند جمع‌آوری شد که از این مبلغ 400 کولر و 1000 یخچال با اولویت مناطق مرزی خریداری کردیم.

وی تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش را 45 هزار نفر برشمرد و گفت: با کمک مردم و دستگاه‌ها به همه این دانش‌آموزان کیف و لوازم تحریر داده شد. شهریه سه هزار و 200 دانشجوی تحت پوشش پرداخت می‌شود. در اجرای طرح یاس با هلال احمر 17 هزار دختر 30 تا 40 سال عضو این جمعیت شدند. همچنین به یک هزار و 229 دختر به سن تکليف رسیده بسته‌های فرهنگی اهدا شد.

شیبه بیان کرد: در اجرای پویش حامیان آسمانی همزمان با کنگره 24 هزار شهید استان خوزستان، دو هزار یتیم تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: جمع‌آوری صدقات به‌صورت سنتی توسط صندوق‌ها کم کم جمع می‌شود و مردم بیشتر صدقات خود را به‌صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha