اجرای بیش از 8 هزار ویژه‌برنامه در بقاع متبرکه استان مرکزی
کد خبر: 4204643
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹

اجرای بیش از 8 هزار ویژه‌برنامه در بقاع متبرکه استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای هشت هزار و 509 ویژه‌برنامه در 19 عنوان کلی در 64 بقعه متبرکه استان در قالب دو طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» خبر داد.

حجت الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 20 اسفند، در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های یاد شده همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو اجرایی می‌شود. با توجه به تلاقی این دو مناسبت اجرای برنامه‌ها با یکدیگر تلاقی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه مبارک رمضان از روز سه‌شنبه، 22 اسفند آغاز شده و تا 23 فروردین سال آینده ادامه دارد، افزود: در کنار طرح یاد شده طرح «آرامش بهاری» نیز از دوشنبه، 28 اسفند آغاز و تا 13 فروردین 1403 ادامه دارد.

واحدی از اجرای هشت هزار و 509 ویژه‌برنامه در قالب 19 عنوان کلی در 64 بقعه شاخص استان خبر داد و گفت: برپایی خیمه معرفت، برپایی غرفه‌های کودک، برگزاری مسابقات، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم»، برپایی غرفه پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، عرضه محصولات فرهنگی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی برپایی غرفه‌های روانشناسی با اولویت و محوریت خانواده و افزایش جمعیت، تدارک 4 نمایشگاه و آموزش احکام نماز را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بیان کرد و گفت: اجرای طرح «مسطورا» در قالب «زندگی با آیه‌ها» از جمله برنامه‌های در دستور کار است. این طرح با همکاری اوقاف، تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی انجام می‌شود.

واحدی اضافه کرد: در طرح قرآنی «مسطورا» شرکت کنندگان 150 آیه کاربردی را حفظ می‌کنند که 30 آیه مربوط به ماه مبارک رمضان سال جاری است.

مدیرکل اوقاف مرکزی از برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن در 24 بقعه متبرکه استان با بهره‌گیری از امامان جماعت و مبلغان خبر داد و افزود: برگزاری محافل انس با قرآن در 32 بقعه و جزءخوانی ماه مبارک رمضان در 43 بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌ها است. مراسم جزءخوانی این ماه مبارک در بقاع برگزار و پوشش خبری برخی بقاع دارای ظرفیت انجم می‌شود.

واحدی با اشاره به جشن میلاد امام حسن(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان در 43 بقعه و لیالی‌قدر در 22 بقعه، اضافه کرد: ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره‌های ساده افطاری در 48 بقعه هدف‌گذاری شده است. همچنین ویژه برنامه‌ای در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) تحت عنوان «خدیجه مادر امت» برنامه‌ریزی شده است. نماز عید سعید فطر نیز در 43 بقعه برپا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان در رابطه با اعزام مبلغ به شهرستان‌های استان نیز گفت: ۳۰ مبلغ برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری به بقاع متبرکه شاخص استان اعزام می‌شوند که از این تعداد ۱۳ مبلغ از قم و مابقی از حوزه‌های علمیه استان هستند.

وی از اجرای طرح «قرار دوازدهم» در استان خبر داد و گفت: این طرح دوازدهم هر ماه با موضوعات مختلف برگزار می‌شود. 12 اسفند اقلام مورد نیاز خانواده‌های نیازمند و تهیه پوشاک و ... درنظر گرفته شده بود.

واحدی در پایان اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 موقوفه به ثبت رسیده است که از مهم‌ترین نیات می‌توان به ایتام، سالمندان، مساجد، حوزه‌های علمیه، امور خیریه و بقاع متبرکه اشاره کرد. خوشبختانه مشاوره‌های پیش از وقف باعث شد تا نیاز جامعه د امور مختلف مدنظر واقفان قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha