1500 داوطلب یزدی در طرح نوروزی هلال احمر مشارکت دارند
کد خبر: 4205630
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

1500 داوطلب یزدی در طرح نوروزی هلال احمر مشارکت دارند

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اجرای طرح نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین، از مشارکت یک‌هزار و ۵۰۰ داوطلب در این طرح خبر داد.

سید جواد میرحسینی، معاون هلال احمر یزدسیدجواد میرحسینی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اجرای طرح نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفندماه تا ۱۷ فروردین گفت: این طرح با شعار «جوانان هلال، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» با مشارکت یک هزار و 500 داوطلب در قالب هشت پست ثابت و هفت اکیپ سیار در استان اجرایی خواهد شد.

وی عمده اماکن استقرار پست‌های ثابت نوروزی هلال احمر استان را مبادی شهرهای اردکان، میبد، اشکذر، یزد، تفت، ابرکوه، مهریز و بافق ذکر کرد و افزود: در شهرستان‌های خاتم، مروست، زارچ و بهاباد نیز فعالیت اکیپ‌های سیار را خواهیم داشت، ضمن اینکه به دلیل ازدحام مسافران در شهرهای یزد، تفت و اشکذر، اکیپ‌های سیار نیز در کنار پست‌های ثابت این شهرها فعالیت خواهند داشت.

میرحسینی از رویکردهای این دوره طرح نوروزی هلال احمر را ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت مسافران، افزایش روحیه نشاط و پویایی اجتماعی، رعایت ملاحظات فرهنگی مناسبت‌های ماه مبارک رمضان، استقرار فضای دوستدار کودک، استقرار پست‌های ایمنی و سلامت، توجه به موضوعات حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و تغییرات اقلیمی و نیز اجرای پویش بهبود رفتارهای ترافیکی(بهرفت) را برشمرد.

این مسئول در مورد پویش «بهرفت» گفت: این طرح در راستای بهبود فرهنگ و رفتارهای ترافیکی رانندگی در جریان سفرهای نوروزی اجرایی می‌شود که طی آن ضمن توجیه رانندگان، در قالب میثاق نام‌های نسبت به  ایمنی سرنشینان و کودکان متعهد می‌شوند.

انتهای پیام
captcha