انس با قرآن فرصتی برای خودسازی حقیقی انسان است
کد خبر: 4205779
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
نماینده ولی فقیه در سمنان:

انس با قرآن فرصتی برای خودسازی حقیقی انسان است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی انس با قرآن کریم را فرصت خودسازی حقیقی انسان دانست و گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق بهره‌مندی از این سفره پرفیض را به همگان عطا فرماید.

حجت الاسلام مطیعی در دیدار با قاریان قرآن در سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، امروز، 26 اسفندماه در محفل انس با قرآن در حوزه علمیه سمنان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان بر استفاده از سفره پرفیض رحمت و مغفرت الهی در این ماه تأکید کرد و گفت: خداوند متعال در آیه ۱۷۴ سوره مبارکه نساء می‌فرماید: «یا أَیُّهَا النّاسُ قَدْ جاءَکُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکُمْ نُوراً مُبیناً؛ اى مردم دلیل روشنى از طرف پروردگارتان براى شما آمد و نور آشکارى به‌سوى شما نازل کردیم.»

امام جمعه سمنان با بیان اینکه یکی از اسامی قرآن‌کریم «نور» است، افزود: اگر چشم بینا داشته باشیم حقیقت نور و تلألو آن را هنگام تلاوت آیات شریفه قرآن کریم درک می‌کنیم.

وی با یادآوری داستان کربلایی کاظم ساروقی فراهانی گفت: این مرد کشاورز پس از کمک خالصانه به آن مستمند، مشمول عنایت ویژه پروردگار شد و با وجود آنکه بی‌سواد بود حافظ قرآن کریم شد. وقتی علما و بزرگان آن زمان این مرد خدا را مورد آزمایش و امتحان قرار می‌دادند او با وجود بی‌سوادی، آیات قرآن را به بهترین وجه تلاوت می‌کرد و می‌گفت قرآن نور دارد و من نور آن‌را می‌بینم.

نماینده ولی فقیه در سمنان با اشاره به آیات دوم و سوم سوره مبارکه انفال بیان کرد: براساس این آیات، فقط مؤمنان هستند که ایمان آنها از نور قرآن افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه سمنان انس با قرآن کریم را فرصت خودسازی حقیقی انسان دانست و گفت: امیدواریم خداوند متعال توفیق بهره‌مندی از این سفره پرفیض را به همگان عطا فرماید.

یادآور می‌شود، امیرحسین آریامنش، سجاد واعظی، محمدمهدی احسانی، امین کرکه‌آبادی، محمدمعین خلیل‌نژادی، سیدعلی موسوی، سیدرضی آریامنش، محسن طوسی، علی‌اکبر ساغری، وحیدالدین وحیدنیا و سیدمحمد حسینی‌پور آیاتی چند از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و سیدعلی‌اصغر تقوی و محمدعلی منصوریان به مناجات‌خوانی و ادعیه‌خوانی پرداختند.

انتهای پیام
captcha