ثروتمندترین پادشاه جهان و آماده ساختن سحری برای نمازگزاران+فیلم
کد خبر: 4206086
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

ثروتمندترین پادشاه جهان و آماده ساختن سحری برای نمازگزاران+فیلم

آماده ساختن سحری برای نمازگزاران از سوی سلطان برونئی، یکی از عجیب‌ترین آیین‌های رمضان در این کشور اسلامی بسیار ثروتمند در شرق آسیا محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مردم سلطان کشور پادشاهی برونئی - دارالسلام -  تعهد  بسیاری به آداب و سنن اسلامی خویش دارند.

در این کشور اسلامی که از ثروتمندترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، از سال 2018 اولین روز ماه مبارک رمضان به عنوان تعطیل رسمی در نظر گرفته می‌شود.

یکی از آداب و رسوم عجیب در دارالسلام، این است که مردم غیر مسلمان این کشور نیز مانند مسلمانان به استقبال ماه رمضان می‌روند و در این ماه به روزه‌د‌‌اران احترام بسیاری می‌گذارند. امری که نشانه همزیستی اجتماعی بسیار خوب در میان مردم این کشور است.

یکی از سنت‌های عجیب ماه مبارک رمضان در سلطنت در این ماه مبارک، حضور سلطان حسن ابولکیاه، ثروتمندترین پادشاه جهان در مسجد جامع پایتخت است که شخصاً به همراه وزرای خود در تهیه غذای سحری برای نمازگزاران مشارکت می‌کند.  

۶۶ درصد مردم برونئی از نژاد مالایی می‌باشند و به زبان مالایی سخن می‌گویند. بقیه مردم نیز اکثراً چینی هستند. اکثریت مردم این کشور مسلمان و اهل سنت هستند.

انتهای پیام
captcha