درخشش نوجوان حافظ ایرانی و تپق‌های متسابق افغانستانی
کد خبر: 4206159
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
در روز چهارم مسابقات قرآن جایزه دبی رخ داد

درخشش نوجوان حافظ ایرانی و تپق‌های متسابق افغانستانی

در چهارمین روز برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی، «امیرهادی بایرامی»، نوجوان روشندل ایرانی خوش درخشید و توانست تحسین هیئت داوران این دوره رقابت‌ها را برانگیزد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، امیرهادی بایرامی، نوجوان 13 ساله نابینای ایرانی است که با وجود اینکه در تلفظ مخارج برخی از حروف توانایی کافی ندارد، توانست در روز چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی تلاوتی بی‌نقص را از خود بجا گذارد.
 
در همین روز، مسابقات شاهد پدیده عجیبی بود. «محمد قاسم محمدی» متسابق 15 ساله افغانستانی در چهار سؤال ابتدای مسابقه تنها یک اشتباه داشت اما در سؤال پنجم و آخر، اشتباهات زیادی داشت که او را از کانون توجه داوران و مخاطبان دور کرد. همین امر موجب تعجب شرکت‌کنندگان و متخصصان قرآنی قرار گرفت زیرا سؤال پایانی ساده‌ترین سؤال در میان 5 سؤال مطرح شده برای متسابقین بود.
 
روز چهارم مسابقات شاهد حضور گسترده مردم، اعضای کمیته برگزاری، مسئولان و حامیان مالی مسابقه و والدین شرکت‌کنندگان بود که در سالن تئاتر فرهنگ و علوم دبی برگزار شد.
 
در این روز، عماد ابلهی از بلژیک، امیرهادی بایرامی از جمهوری اسلامی ایران، فوفانا مامادو از گابون، عمار بن سالم الهاشمی از عمان، انس رایمی از بنین، محمد قاسم محمدی از افغانستان و زاو مین زین از میانمار در رشته حفظ قرآن به روایت حفص از عاصم رقابت کردند.
 
احمد الزاهد، یکی از اعضای کمیته برگزاری مسابقات و سخنگوی رسمی گفت: ماه رمضان دارای ویژگی خاصی در قلوب مسلمانان است و بزرگداشت این ماه، معنویت خاصی به جامعه می‌دهد، زیرا ماه عبادت، تلاوت قرآن و اعمال خیر است. از این رو مسابقه قرآن به لطف استماع تلاوت‌های روزانه از حافظان کتاب خدا بر شکوه و زیبایی این صحنه می‌افزاید و با صوت زیبای خود در مسابقه‌ای شرافتمندانه به رقابت می‌پردازند تا برنده شوند. 
 
این مسابقات با پخش رقابت‌های شرکت‌کنندگان در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، فرصت ارزشمندی را برای مخاطبان داخل و خارج امارات فراهم می‌کند. 
 
در پایان رقابت‌های روز چهارم، کمیته برگزاری مسابقات جوایز و هدایای نقدی و غیرنقدی خود را به شرکت‌کنندگان اهدا کرد.
 
انتهای پیام
captcha