نخستین حافظ قرآن مبتلا به سندروم داون در اردن + عکس
کد خبر: 4206292
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

نخستین حافظ قرآن مبتلا به سندروم داون در اردن + عکس

روان دویک، بانوی جوان اردنی نخستین حافظ قرآن مبتلا به سندروم داون است که در هفت سال توانسته قرآن را کاملاً حفظ کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، روان دویک، بانوی جوان اردنی که مبتلا به سندروم داون است، 28 سال دارد، پس از هفت سال تلاش موفق به حفظ کل قرآن کریم شده و اینگونه آرزوی دیرینه خود را محقق ساخته است.

مادرش می‌گوید که از کودکی متوجه شده بود روان هوش و حافظه خوبی دارد، بنابراین وقتی او را به مراکز حفظ قرآن برد، او به سرعت توانست سوره‌های کوچک قرآن کریم را حفظ کند و هنگامی که وارد مدرسه شد، عملکرد او در آنجا نیز بسیار خوب بود.  

سندرم داون به عنوان یک اختلال ژنتیکی تعریف می‌شود که شدت آن از کودکی به کودک دیگر متفاوت است و باعث ناتوانی ذهنی، تأخیر رشد و مشکلات یادگیری می‌شود. با این حال، روان با وجود اینکه در مدارس عادی درس می‌خواند، توانست از همکلاسی‌های خود پیشی گرفته و رتبه نخست کلاس خود را کسب کرد. اما عشق به قرآن باعث شد که او مدرسه را رها کند و به حفظ قرآن کریم بپردازد.

روان در رابطه با روش حفظ خود می‌گوید در پنج وعده مختلف قرآن کریم را می‌خواند و آنچه را حفظ کرده یادداشت می‌کرد و پس از حفظ یک یا دو جزء از آن، دوباره آن را مرور می‌کرد و اینگونه توانست کل قرآن را حفظ کند و به آرزوی خود برسد.

این بانوی جوان اردنی پس از ۷ سال اصرار، موفق به حفظ کل قرآن به همراه تسلط بر مخارج حروف و تجوید شده است.  

روان در حال حاضر در حال گذراندن امتحانات شفاهی به منظور کسب اجازه تدریس قرآن کریم به کودکان و بزرگسالان است.  

امیر مرعد بن رعد، رئیس شورای عالی حقوق معلولان اردن، ضمن تجلیل از روان دویک، تأکید کرد: افراد مبتلا به سندرم داون در صورتی که خانواده‌هایشان از آن‌ها مراقبت کنند، می‌توانند یاد بگیرند و آموزش دهند و بر مشکلات و وضعیت روانی ناشی از این سندرم غلبه کنند.

انتهای پیام
captcha