فعالیت 200 هنرمند یزدی در مسیر «شادراه نور»
کد خبر: 4206607
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

فعالیت 200 هنرمند یزدی در مسیر «شادراه نور»

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برنامه‌های «شادراه نور» گفت: بیش از 200 هنرمند یزدی در این برنامه سعی کرده‌اند فرهنگ یزد را به تصویر بکشند.

مصطفی زارع‌زاده، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزدمصطفی زارع‌زاده، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه «شادراه نور» گفت: برنامه‌های متنوعی در قالب این ویژه‌برنامه برای تمامی اقشار و سنین برنامه‌ریزی شده و خانواده‌ها می‌توانند ضمن حضور در این مسیر از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در کنار تفریح، نشاط و شادابی، آموزش‌های متنوعی براساس سلایق مختلف نیز در نظر گرفته شده است، افزود: پخت نان یزدی از جمله این برنامه‌هاست که در غرفه‌ای ویژه این فعالیت، آموزش دستور طبخ نان یزدی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

زارع‌زاده با اشاره به برپایی غرفه صنایع دستی در این مسیر گفت: در این ویژه‌برنامه صنایع دستی به نمایش گذاشته شده که تجربه‌محور هستند و افراد می‌توانند آن را تجربه کنند و در کنار آن غرفه‌های عفاف و حجاب به بسیاری از سؤال‌ها و گره‌های ذهنی در این خصوص پاسخ می‌دهند.

وی برپایی غرفه‌های آموزش شهروندی با موضوعات مختلف را از دیگر برنامه‌های مسیر شادراه نور برشمرد و بیان کرد: غرفه‌های مهدویت نیز برای ارائه خدمات به خانواده‌ها ایجاد شده و به‌صورت تعاملی و چالشی مباحث ارائه می‌شود.

زارع‌زاده هوش مصنوعی، فعالیت‌های فرهنگی، خشت و خاطره، موزه زنده در قالب غرفه‌های مختلف رسم و رسوم زندگی مردم در قدیم، مشاغل، حرفه‌ها و شغل‌های فراموش شده و معرفی مفاخر یزد را از دیگر اقدامات در این مسیر برشمرد و گفت: نزدیک به 200 هنرمند در اجرای این برنامه‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به فعالیت 300 نفر عوامل اجرایی اظهار کرد: مشارکت مردمی و حضور تشکل‌های مردمی از جمله شاخصه‌های این شادراه است که خوشبختانه شاهد اقداماتی خوبی از این گروه‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام
captcha