مهندسی واردات و صادرات؛ امری مهم برای تحقق شعار سال
کد خبر: 4206961
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸

مهندسی واردات و صادرات؛ امری مهم برای تحقق شعار سال

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اساسی‌ترین مطالبه مردمی بحث اشتغال، معیشت، مسکن و ازدواج جوانان است، وقتی صحبت از اشتغال و جهش تولید می‌شود، معنایش این است که باید حوزه واردات و صادرات ما مهندسی شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی امروز پنجم فروردین، در  اولین نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر در سال جدید ضمن تبریک سال نو به شعار مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: شعار سال آبستن معانی بسیاری است، وقتی ما در حوزه تولید، اقتصاد و اشتغال مردم محور عمل کنیم اقتصاد کشور به سمت سلامت می‌رود و مشکلات حل خواهد شد.

وی بیان کرد: امروز اساسی‌ترین مطالبه مردمی بحث اشتغال، معیشت، مسکن و ازدواج جوانان است، وقتی صحبت از اشتغال و جهش تولید می‌کنیم معنایش این است که باید حوزه واردات و صادرات ما مهندسی شود، مهندسی این است که به تولید داخلی، دانش بنیان ها، مراکز رشد ایده‌های جوانان، خانه‌های خلاق و... اهمیت داده شود و اگر این اتفاق بیفتد مشکلات حل می‌شود.

وی با بیان انکه امروز مشکل مردم شهرستان و مهمترین نیاز شغل برای جوانان است، افزود: یکی از انتقادها به مسئولین این است که واقعا به تولید احترام گذاشته شود چراکه تولید کننده دنبال خدمت است، در راستای تحقق شعار رهبری ما باید شعار ندهیم و عمل کنیم، تحقق شعار رهبری را باید در شعور انقلابی ببینیم و عمل کنیم.

آزادیخواه با بیان اینکه رهبری در سال گذشته با تولید کنندگان دو بار دیدار داشتند، افزود: این امر نشان از اهمیت رهبری برای بحث تولید و حرمت به تولید کننده است.

وی  با بیان اینکه مدلی جدیدی در کشور ایجاد شده و ما دیگر متکی به نفت نیستیم، گفت: امروز در حوزه پتروشیمی‌ها، معادن و... در  صادرات جایگاه خود را پیدا کرده و باید به همین سمت حرکت کنیم اما موضوع نگران کننده برای ما تورم است.

وی افزود: این مهم باید مدیریت هنوز در موضوع یارانه‌ها راهبرد درست نداریم مدل کالابرگ الکترونیکی که به صورت فعلی در حال عرضه است،  به هیچ عنوان مد نظر ما نبوده و به تصویب نرسیده و یک تخلف قانونی محسوب می‌شود، بنابراین در تلاش هستیم که آن را اصلاح کنیم. شرط اجبار خرید ۵۰۰ هزار تومانی در بحث کالابرگ الکترونیک برای خرید، درست و قانونی نیست و در تلاش هستیم که آن را اصلاح کنیم.

وی با تأکید به اینکه ما امروز در کشور و شهرستان به مسئولان و مدیران توانمند نیاز داریم، افزود: اینجا جای سیاسی کاری نیست ما باید دنبال خدمت و کار برای مردم باشیم و از مدیران توانمند حمایت می‌کنیم اما از افرادی که در خدمت به مردم وظیفه خود را انجام نمی‌دهند و دنبال سیاسی کاری هستند، اجازه حضور نمی‌دهیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یکی از نقاط قوت مجلس یازدهم را وجود چهره‌های انقلابی و مجرب برشمرد و تصریح کرد: با این وجود دیدیم که انگیزه خدمت در بین نمایندگان بالاست، از سوی دیگر قوانین خوبی در حوزه‌های مختلف نهادینه و ابلاغ شد، با توجه به اینکه مجلس محل تضارب آرا است در مجلس یازدهم  این کمتر دیده شد، در کل مجلس مجلس پر کاری بود پیکره این مجلس انقلابی و مورد تأیید بود و این را باید فاکتور خوبی محسوب کرد.

آزادیخواه یادآور شد: امیدواریم در مجلس دوازدهم شاهد تضارب آراء بیشتری باشیم و بیش از گذشته نسبت به مطالبات و نیازمندی‌های جامعه توجه داشته و آنها را در اولویت قرار دهیم.

وی به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این انتخابات نیز با خوبی، صحت و سلامت انجام شد، یکی از مهمترین فاکتورها مشارکت خوب مردم ملایر و شور انتخاباتی با توجه به تعداد بالای کاندیداهایی مجلس در شهرستان ملایر بود و بعد از تأیید انتخابات از سوی شورای نگهبان دیگر جای اما و اگری برای انتخابات وجود ندارد.

آزادیخواه ضمن تقدیر از اعتماد مردم برای انتخاب ایشان برای سومین بار به عنوان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  گفت: با توجه به وظیفه خطیری که برای سومین بار به بنده سپرده شد تمام تلاش خود را رشد و تعالی و توسعه شهر به کار خواهم گرفت و در دور دوم هر کدام از دو نفر فرد راه یافته به مرحله دوم به عنوان نماینده به مجلس راه پیدا کنند راهبرد بنده راهبردی تعالی برای پیشبرد اهداف شهرستان است.

وی با تأکید بر اینکه  خط کشی‌ها و مرز بندی‌ها را اصلا قبول ندارم، تصریح کرد: مشارکت در انتخابات به حرمت نظام، آرمان‌های امام و خون شهدا است و اگر کسانی هم به هر دلیلی شرکت نکردند برای آنها نیز حرمت قائل هستیم بی‌شک مرز بندی‌ها تفکر مردمی نیست همه مردم برای ما محترم هستند و خدمت به مردم وظیفه ما است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین به پروژه‌های در حال اجرا در شهرستان اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها در حال پیشرفت است و امیدواریم در چهار سال آینده تمام پروژه‌های اصلی و ملی ملایر به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد که هر کدام از پروژه‌های ملی ملایر به طور میانگین ۳۰۰ نفر اشتغال در نظر گرفته شده و پیش‌بینی بنده این است که در چهار سال آینده حداقل برای ۱۲۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha