سلامت خود را با روزه‌ و انس با قرآن تقويت کنيم
کد خبر: 4207257
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰
سرهنگ سعيد عالی‌پور:

سلامت خود را با روزه‌ و انس با قرآن تقويت کنيم

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان ایلام گفت: بياييد در ماه مهمانی خدا سلامت جسم و روان خود را در برابر ناملايمات زندگی با روزه‌داری و انس با قرآن تقويت کنيم.

سرهنگ عالی پور، معاون فرهنگی نیروی انتظامی ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان ایلام، سرهنگ سعيد عالی‌پور معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان ایلام گفت: روزه فيلتری برای پايش جسمی و حفظ ارتقاء سلامت روانی فرد محسوب می‌شود.
 
وی افزود: اضطراب‌ها و بيماری‌های روحی برای دوری انسان‌ها از معنويت در جهان فزونی يافته است. ده‌ها انسان در روز در سراسر جهان به دلیل اضطراب‌های روحی و نبود پناهگاه معنوی دست به خودکشی می‌زنند، پس بياييد در ماه مهمانی خدا سلامت جسم و روان خود را در برابر ناملايمات زندگی با روزه‌داری و انس با قرآن تقويت کنيم.
 
عالی‌پور با بيان اينکه روزه‌داری موجب افزايش خودباوری، اعتماد به نفس و تقويت اراده می‌شود و توان مقاومت افراد را در برابر مشکلات زندگی بيشتر می‌کند، اظهار کرد: در بسياری از شرايط زندگی نه گفتن سخت است اما در روزهای پرفيض ماه مبارک رمضان تمرين می‌کنيم که با دليل و منطق خواسته‌ها را به زمان خاص خود موکول کنيم.
 
وی به نقش روزه در سلامت روان پرداخت و تصريح کرد: نقش روزه در سلامت روان و طهارت روح به مراتب افزون‌تر از نقش آن در سلامتی جسم است، زيرا گرفتن روزه باعث کاهش بيماری‌های روانی می‌شود و پاکی و بزرگی را در پی دارد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان ايلام، اظهار کرد: در اثر روزه اعتماد و آسايش خاطر برای انسان به وجود می‌آيد، زيرا انسان درک می‌کند که با روزه‌داری با خدای جهان و آفريننده خود رابطه پيدا کرده و از اين روش به آرامش و رضايت دلنشين دست پيدا می‌کند.
 
عالی‌پور افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای سلامت جسم و روان، استراحت به بدن، پالايش روح و تزکيه نفس است و در اين ميان رعايت نکات مرتبط با تغذيه در اين ماه می‌تواند سلامت جسمی شما را نيز به ارمغان بياورد.
انتهای پیام
captcha