شب شعر رمضان در علی آباد دمق ملایر برگزار شد
کد خبر: 4207280
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۱

شب شعر رمضان در علی آباد دمق ملایر برگزار شد

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان اولین جشنواره شب شعر رمضان در روستای علی آباد دمق ملایر برگزار شد.

دبیر برگزاری اولین شب شعر رمضان روستای علی آباد دمق ملایربه گزارش ایکنا از همدان، اولین جشنواره شعر با عنوان «شب شعر رمضان» در روستای علی آباد دمق بزرگترین روستای ملایر برگزار شد.

 هادی ملکی دبیر برگزاری این جشنواره در مراسم اولین شب شعر رمضان علی آباد دمق با اشاره به ظرفیت‌های روستای علی آباد دمق در حوزه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری اظهار کرد: این روستا به عنوان روستای دارالمومنین در شهرستان ملایر شناخته شده و نخبگان زیادی را در خود پرورش داده است.

 وی با اشاره به  اینکه این روستا در حوزه‌های  گردشگری ظرفیت‌های خوبی را دارد و  چند اثر ناملموس نیز از جمله آش‌های محلی آن ثبت ملی شده افزود: با توجه به وجود جوانان مستعد این روستا در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه فرهنگ و هنر، خانه قرآن و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و... این روستا بیش از بیش نیازمند حمایت مسئولان است.

ملکی به برگزاری اولین جشنواره شب شعر رمضان روستای علی آباد دمق به عنوان یک رویداد فرهنگی همزمان با ماه رمضان و عید  نوروز اشاره کرد و گفت: در این رویداد فرهنگی در حوزه هنر و فرهنگ این روستا است 43 اثر از شاعران فرهیخته شهر ملایر، روستاهای بخش جوکار و علی آباد دمق به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از بررسی هیئت داوران 17 اثر در دو بخش ویژه ماه رمضان و بخش ویژه شعر روستا انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: با وجه به استقبال خوب مردم به ویژه اهالی شعر و ادب از این رویداد فرهنگی قرار است در سال‌های آینده این جشنواره با نگاه ویژه‌تری برگزار شود.

در پایان از مراد طاهرنیا، سعید آقاجانی، ریحانه مرادی، ابراهیم مولایی، هادی ملکی، صغرا رحیمی مجد، فاطمه رحمتی و محسن ملکی  به عنوان برگزیدگان بخش شعر روستا و فاطمه زهره وندی، محمد گودرزی، قاسم گودرزی، عبدالحمید شاملو، احمد عسکری نیا، امرالله زیبایی و ابراهیم آقامیری در بخش شعر رمضان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha