از حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان شهدای الأقصی تا مخالفت مصر با اعزام نیروی عربی به غزه
کد خبر: 4207862
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
مروری بر تحولات فلسطین..

از حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان شهدای الأقصی تا مخالفت مصر با اعزام نیروی عربی به غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز، 12 فروردین‌ماه، به چادرهای خبرنگاران و آوارگان در داخل بیمارستان شهدای الاقصی در «دیر البلح» حمله کردند که شواهد حاکی از وقوع یک فاجعه در داخل این بیمارستان دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی صبح امروز با بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در محوطه بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه دست به جنایت تازه‌ای زده، آن هم در شرایطی که شمار زیادی از بیماران، مجروحان و آوارگان در این مکان حضور داشتند و همین مسئله منجر به شهادت و مجروح شدن افراد زیادی شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این جنایت تازه اشغالگران را شدیدا محکوم کرده و از همه سازمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی فعال در عرصه بهداشتی و درمانی می‌خواهیم آن را محکوم کنند.

در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا، رژیم اشغالگر و جامعه جهانی به خاطر حمایت سیاسی و نظامی از این رژیم و نشان دادن چراغ سبز برای نسل‌کشی در غزه و کشتار غیرنظامیان و زنان و کودکان مسئول این جنایت هستند.

دفتر مذکور همچنین از نهادهای بین‌المللی و تمامی آزادگان جهان دعوت کرد که رژیم اشغالگر را برای توقف جنگ وحشیانه علیه مردم غزه تحت فشار قرار داده و حمایت‌های لازم را از بیمارستان‌ها در برابر جنایات اشغالگران صهیونیست به عمل آورند.

لازم به ذکر است که در این حمله جنایتکارانه تا این لحظه 4 فلسطینی به شهادت رسیده و 17 نفر هم زخمی شدند.


درگیری شدید مقاومت با اشغالگران در خان یونس و غزه

منابع فلسطینی از درگیری شدید مقاومت با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محله أمل و شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند.

همزمان با این درگیری‌ها تانک‌های اسرائیلی هم این مناطق را به شدت هدف قرار دادند.
از حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان شهدای الاقصی تا مخالفت مصر با اعزام نیروی عربی به غزه
در همین حال، برخی منابع از درگیری مجدد مقاومت با نیروهای اشغالگر در اطراف بیمارستان شفا در غزه خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی محله الزیتون در شهر غزه را هم بمباران کرده است.

مخالفت مصر با اعزام نیروهای عربی یا مشترک به نوار غزه

یک منبع بلندپایه مصری به شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد: قاهره با مسأله اعزام نیروهای عربی یا مشترک به نوار غزه مخالف است.

این منبع مصری افزود: موضع مصر آن است که این فلسطینیان هستند که می‌توانند آینده نوار غزه را تعیین کنند، بر همین اساس اعزام نیروهای عربی یا مشترک به نوار غزه امری غیر قابل قبول است.

این مقام عربی ادامه داد: پیشنهاد مصر بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه و حمایت از آنهاست به گونه‌ای که بتوانند ماموریت‌های خود را انجام دهند.

در همین راستا نیروهای فلسطینی نیز بر مخالفت خود با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای اعزام نیروهای عربی برای اداره نوار غزه تاکید کرده و نسبت به پیامدها و نتایج آن هشدار دادند.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: ما نسبت به موافقت با چنین پیشنهاداتی هشدار می‌دهیم، چرا که این نیرنگ جدید صهیونیست‌ها برای وارد کردن کشورهای عربی به طرح‌ها و پروژه‌های آنان پس شکست گسترده میدانی است، این در حالی است که آمریکا قصد دارد با کمک برخی کشورهای عربی و استفاده از برخی ابزارها شکست خود را پوشش داده و ارتش اشغالگر را از باتلاق بزرگ به وجود آمده در غزه خارج کند.

راهپیمایی گسترده در کرانه باختری برای حمایت از غزه

فلسطینی‌ها در سراسر کرانه باختری از جمله رام‌الله راهپیمایی گسترده‌ای به مناسبت چهل و هشتمین سالگرد «روز زمین» برگزار و با محکوم کردن جنایت اشغالگران علیه غزه، بر حمایت خود از مقاومت و مردم غزه تاکید کردند.

در این تظاهرات ضد صهیونیستی، جمعیت زیادی از فلسطینی‌ها در میدان «المناره» در مرکز شهر رام‌الله تجمع کرده و پرچم‌های فلسطین را برافراشته و جنایت‌های اشغالگران را محکوم و حمایت خود را از مقاومت و مردم غزه اعلام کردند.
از حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان شهدای الاقصی تا مخالفت مصر با اعزام نیروی عربی به غزه
شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز زمین فلسطین، پایبندی خود به سرزمینشان را اعلام و تاکید کردند که جنایات وحشیانه اشغالگران هرگز مردم فلسطین را از حمایت از مقاومت به عنوان تنها گزینه برای ریشه کن کردن اشغالگری، منصرف نخواهد کرد.

درخواست کوبا از جامعه بن‌المللی برای اقدام در برابر نسل‌کشی در غزه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس‌جمهور کوبا جامعه بن‌المللی را دعوت کرد تا نسل‌کشی در غزه را متوقف کنند.

میگل دایاز-کانل، رئیس‌جمهور کوبا با انتشار پیامی در ایکس جامعه بین‌المللی را دعوت کرد تا نسل‌کشی در غزه را متوقف کنند.

کانل در این پیام نوشت: تا زمانی که تلاش شود سرزمین‌های فلسطین با اشغال و نفرت اسرائیل نابود شود، کوبا صدای خود همیشه بلند خواهد کرد.

وی افزود: جامعه بین‌المللی را دعوت می‌کنیم که نترسند این جرم را محکوم کنند. کوبا خواستار توقف این نسل‌کشی است.

رئیس‌جمهور کوبا به همراه این پیام عکسی از یکی از بلندترین برج‌های این کشور را که بر روی پرچم فلسطین نورپردازی شد، منتشر کرد.

اجتماع بزرگ حامیان فلسطین در کراچی پاكستان
  
جمع کثیری از حامیان فلسطین در شهر کراچی بار دیگر حمایت خود از نبرد رزمندگان بیت‌المقدس علیه رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

هزاران نفر از حامیان مردم و جبهه مقاومت فلسطین شنبه شب با حضور در اجتماع بزرگ «شب همبستگی با فلسطین» بار دیگر حمایت خود از نبرد رزمندگان بیت‌المقدس علیه رژیم صهیونیستی را اعلام و تداوم حمایت آمریکا و متحدانش از اسرائیل محکوم کردند.

حافظ نعیم الرحمان، رئیس حزب جماعت اسلامی در کراچی به عنوان سخنران اصلی اجتماع حامیان غزه گفت: طوفان الاقصی توطئه شیطانی اسرائیل بزرگ را دفن کرد.

انتهای پیام
captcha