ابن ملجم‌ فریب‌خورده جنگ نرم معاویه بود
کد خبر: 4207936
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰
مهدوی‌ارفع:

ابن ملجم‌ فریب‌خورده جنگ نرم معاویه بود

رئیس نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی با تأکید بر اینکه ابن ملجم‌ فریب‌خورده جنگ نرم معاویه است، گفت: فرآیند سقوط ابن ملجم‌ را امروز در مورد برخی نخبگان انقلابی می‌توان مشاهده کرد و باید بررسی کنیم که قضیه این نامرد اشقی‌الاشقیا چگونه این مسیر را طی کرد و چرا امروز نیز این قضیه چند باره در حال تکرار است.

مهدوی ارفع

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع، مؤسس و مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی بامداد امروز ۱۳ فروردین‌ماه در آیین معنوی احیای شب بیست‌ویکم ماه رمضان در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با تسلیت شهادت امیرالمؤمنین امام علی(ع) و با طرح این پرسش که چرا نماینده بزرگان یمن حضرت علی(ع) را به شهادت رساند، اظهار کرد: حداقل ۳۰۰ آیه قرآن کریم به اقرار علمای اهل سنت صریحاً در شأن و منزلت و بیان فضائل امام اول ما نازل شده است و اگر توانستند حضرت را به راحتی نزد کسانی که عاشق ایشان بودند، منفور کنند امروز هم می‌توانند بزرگان دین و نظام جمهوری اسلامی را خیلی راحت‌تر نزد دوستانشان منفور کنند. بنابراین شناخت و معرفت بر فرآیند سقوط ابن ملجم‌ چه بسا مهم‌تر و واجب‌تر از قرآن به سر گرفتن امشب است زیرا فتنه‌های آخرالزمان از قوم صالحین بر می‌خیزد.

وی ادامه داد: کسانی که روزی حلقوم خود را پای این مکتب و نظام پاره می‌کردند و پای آرمان شهدا می‌ایستادند، امروز با جدیت تمام به مخالفت ایستاده‌اند و گواه این مطلب نیز با یک سیر مختصر در فضای مجازی کاملاً آشکار است. به‌عنوان نمونه جنجال امسال برای آیین سیزده‌ به در را در فضای مجازی رصد کنید که روحانی و طلبه‌ای را خواهید دید که برای ابراز ضدیت با نظام اسلامی قائل است مردم باید جشن این روز را برپا کنند؛ همان روحانی و طلبه‌ای که روزی دوستدار سینه‌چاک نظام بوده است.

ابن‌ملجم‌های تاریخ را جدی نگرفته‌ایم

مهدوی‌ارفع با تأکید بر اینکه ابن‌ملجم‌های تاریخ را جدی نگرفته‌ایم، توضیح داد: تصور می‌کنیم ابن ملجم‌ انسان لاتی بود که به عشق قطام خواست تا امام علی(ع) را به شهادت برساند در حالی که ماجرای قطام تنها یک نقل بسیار ضعیف در تاریخ دارد که مستند نیست. لذا باید بدانیم که ابن ملجم‌ بر حسب اعتقاد قلبی دست به این عمل زد و تاریخ گواهی می‌دهد زمانی که این نامرد اشقی‌الاشقیا را بعد از ضربه زدن بر فرق مبارک حضرت امیرالمؤمنین(ع) دستگیر کردند، تا آخرین لحظه به خباثت خود ادامه داد و می‌خواست به امام حسن(ع) نیز آسیب بزند. اگر این عمل ابن ملجم‌ از روی عشق به قطام بود قاعدتاً باید وقتی دستگیر می‌شد عجز و لابه و ابراز توبه و ندامت می‌کرد اما چنین نکرد بلکه راضی بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه فرآیند سقوط ابن ملجم‌ را امروز در مورد برخی نخبگان انقلابی می‌توان مشاهده کرد، افزود: باید بررسی کنیم که قضیه ابن ملجم‌ چگونه این مسیر را طی کرد و چرا امروز نیز این قضیه چند باره در حال رقم خوردن و تکرار است. اگر کسی مبنا و تحلیل نداشته باشد و مجهز به معرفت به تاریخ نباشد، سرانجام دچار خطا خواهد شد و با مشاهده نخبگان انقلابی که یکی پس از دیگری مسیر را گم کرده‌اند، او نیز از مسیر صحیح منحرف می‌شود. 

مهدوی‌ارفع بیان کرد: ۱۲ فروردین سالگرد استقلال ایران و نجات ایرانیان پس از قرن‌ها از دست حکومت شاهنشاهی است اما می‌بینیم فرد انقلابی دیروز اکنون رسماً می‌گوید که پدران ما ۵۰ سال قبل حق نداشتند در مورد امروز ما تصمیم بگیرند و ما باید برای خودمان تصمیم بگیریم و این دقیقا همان حرف معاویه است.

وی افزود: معاویه اولین کسی در تاریخ اسلام است که در مبارزه با حکومت اسلامی شبهه و فریاد «رفراندوم برگزار کن» سر داد و این موضوع صراحتاً در نهج‌البلاغه مطرح شده است که امام علی(ع) وقتی به حکومت رسیدند، معاویه قائل بود اولاً بسیاری از مردم به حضرت رأی ندادند و ثانیاً بسیاری از آنان هم که رأی دادند، امروز پشیمان هستند لذا باید رفراندوم برگزار شود؛ امروز هم می‌بینیم که رئیس‌جمهور انقلابی سال‌های قبل امروز مانند معاویه به حکومت و انقلاب اسلامی حمله می‌کند. 

علت‌یابی سقوط ابن ملجم‌ مرادی 

مهدوی ‌ارفع با تأکید بر اینکه اگر نهج‌البلاغه را در دست داریم نباید دچار انحراف بشویم، گفت: ابن ملجم‌ از روی اعتقاد به شهید کردن ولی خدا دست زد، او از رزمندگان پا در رکاب علی(ع) در صفین بود و فرایند انحرافش ۲ علت دارد که امروز اگر این علت‌ها را جدی نگیریم ریزش‌های انقلاب به‌شدت دردآور خواهد شد اگرچه رویش‌های آن نیز بالاست. 

وی ادامه داد: در بیان علت نخست ابتدا باید بگویم که از زمان حیات حضرت آدم و حوا، موجودی چرکین و خبیث با نام ابلیس همواره همراه آدم بوده و در هر جا ابلیس را در معادلات زندگی لحاظ کنیم زمین می‌خوریم. اولین مصادیق فریب ابلیس خود آدم و حوا بودند که با وسوسه شیطان امر خدا را اطاعت نکردند در حالی که به تصریح قرآن، ابلیس قسم یاد کرد که من خیرخواه شما هستم.

مهدوی‌ارفع با بیان اینکه عین فریب ابلیس را امروز دشمنان ما در فضای مجازی پیاده می‌کنند و نسل نوجوان و جوان ما را آماج قرار می‌دهند، گفت: امروز دشمن به دختران ما این فکر را القا می‌کند که تو جسمی برای شهوترانی مردان هستی و از بانوانی که کشف حجاب کنند، تشکر می‌کنند و با ضریب رسانه‌ای آن را پررنگ جلوه می‌دهند تا عمل بی‌حجابی همه‌گیر شود. آیا خیرخواهی برای زن این است که او را ابزار تبلیغات پودر لباسشویی قرار دهیم و آیا در جمهوری اسلامی ارزش دادن به زن این است که در تبلیغات کالاها نمایش داده شود و این را آزادی و حق زن بنامیم. لذا اگر می‌خواهیم مانند ابن ملجم‌ دین و امامت و ولایت را زیر سؤال نبریم، باید در وهله اول حواسمان به دشمن باشد که درست مانند ابلیس، خودش را مدافع و خیرخواه ما جلوه می‌دهد.

آخرالزمان؛ آخر عمر ابلیس

مسئول نهضت نهج‌البلاغه خوانی اضافه کرد: علت دوم سقوط ابن ملجم‌ این بود که هر کسی ادعای بزرگی دارد باید امتحان بزرگی هم پس بدهد، کسی که می‌گوید پای آرمان‌های امام(ره) و انقلاب و مدافع دین و رسول خدا و ائمه(ع) هستم و تا آخر ایستادم، باید بلا و فتنه را پشت سر بگذارد و امتحان پس دهد. گاه اما فراموش می‌کنیم که ما در آخرالزمان هستیم و یکی از ویژگی‌های این برهه آن است که انواع بلاها بر سر امت آخرالزمان می‌آید زیرا اینها قرار است کار را یک‌سره کنند.

مهدوی‌ارفع با تأکید بر اینکه آخرالزمان پایان عمر ابلیس است، توضیح داد: ابلیس وقتی می‌بیند وقت رو به اتمام است و فرصتی برای بُرد ندارد تمام جانش را معطوف امت آخرالزمان می‌کند درست مانند مهاجم فوتبال که وقتی می‌بیند بازی رو به اتمام است و تیمش در آستانه باخت قرار دارد خود را به آب و آتش می‌زند تا به دروازه حریف برسد و گل بزند. ابلیس زمانی که از جانب خداوند اخراج شد مهلت خواست تا به نبرد با انسان‌ها برود تا روزی که انسان‌ها دوباره مبعوث شوند، که البته خداوند نه تا قیامت بلکه برای مدتی طولانی به ابلیس مهلت داد و فرمود: «إِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ. إِلى‌ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ». بر طبق روایات اهل‌بیت(ع)، مراد از تعبیر «وقت معلوم» همان ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه ابن ملجم‌ فریب‌خورده جنگ نرم معاویه است، اضافه کرد: معاویه برای دستیابی به قدرت مطلق در جهان اسلام تا توانست مکر و حیله و سیاست به کار گرفت که نمونه‌های فراوانی از این سیاست‌ورزی در تاریخ موجود است.

مهدوی‌ارفع در پایان گفت: امروز دستیابی به شناخت این قضایا مسیر صحیح را پیش روی ما روشن می‌کند تا ما نیز مانند ابن ملجم‌ دچار فریب دشمن نشویم تا جایی که امروز می‌بینیم جوان ما تحت تأثیر همین جنگ رسانه‌ای دشمن، روحانی جامعه را به شهادت می‌رساند.

انتهای پیام
captcha