شب قدر و ولایت امیرالمؤمنین علی(ع)
کد خبر: 4207966
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳

شب قدر و ولایت امیرالمؤمنین علی(ع)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام‌آبادغرب با اشاره به فرموده امام صادق(ع) «هِی لَیْلَهٌ قُدِّرَتْ فی‌ها السَّمَواتُ وَالاَرضُ وَقُدِّرَتْ وِلایَهُ امیرِالمُؤمِنینَ فیها؛ شب قدر شبی است که در آن مقدرات آسمان‌ها و زمین معین و ولایت امیرالمؤمنین مقدر می‌شود»، گفت: سومین اتفاق مهم در شب قدر «تجلی ولایت» است و در این شب هیچ عبادتی در هیچ زمان و مکانی بدون ولایت اهل‌بیت(ع) پذیرفته نیست.

شب قدر و ولایت امیرالمؤمنین علی(ع)

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام‌آبادغرب در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: شب قدر برترین و مهم‌ترین شب‌هاست بنابر روایتی از پیامبر(ص)، شب قدر از موهبت‌های خدا بر مسلمانان است و هیچ‌یک از امت‌های پیشین از این موهبت برخوردار نبوده‌اند و در قرآن کریم سوره کاملی به توصیف و ستایش شب قدر اختصاص یافته و بدین نام (سوره قدر) خوانده شده است.

وی افزود: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که بهترین ماه، رمضان است و قلب ماه رمضان، شب قدر است و از پیامبر(ص) نقل شده که شب قدر، سَروَر شب‌هاست و بنا بر منابع روایی و فقهی، روز قدر همانند شب قدر، گرانقدر و با فضیلت است. وقوع برخی حوادث همانند ضربت خوردن امام علی(ع) در شب نوزدهم و شهادت ایشان در شب ۲۱ رمضان بر اهمیت این شب‌ها افزوده است و در این شب‌ها در کنار اهتمام بر اعمال مستحب مخصوص این شب‌ها، برای آن امام نیز سوگواری می‌کنیم.

حجت‌الاسلام کریمی در ادامه با اشاره به اینکه بالاترین روزی خداوند در شب قدر برای بشر، نزول قرآن و ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) است که نباید از این موضوع غافل بود، گفت: هر یک از ما به اندازه ظرفیتمان از این رزق دریافت می‌کنیم که باید ظرفیت دریافت رزق ولایت امیرالمؤنین(ع) را در خود افزایش دهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه باید ظرفیت دریافت رزق معنوی و رزق ولایت امیرالمؤمنین(ع) در خود ایجاد کنیم، افزود: تمامی اعمال شب قدر، همه مقدمه دریافت رزق ولایت حضرت علی(ع) است.

وی اظهار کرد: فضیلت شب قدر تجلی ولایت امیرالمؤمنین و ائمه اطهار(ع) است و در روایتی از پیامبر(ص) که فرموند «هر کسی خداوند بر او منت نهد معرفت اهل‌بیت(ع) و ولایت آنان را عطا می‌کند که در او همه خیرات جمع می‌شود».

رئیس تبلیغات اسلامی اسلام‌آبادغرب یادآور شد: سبک زندگی اهل‌بیت(ع) یکی از راه‌های دریافت رزق ولایت به ویژه محبت و ولایت امام زمان(عج) در شب قدر است.

حجت‌الاسلام کریمی در پایان با اشاره به فرموده امام صادق(ع) «هِی لَیْلَهٌ قُدِّرَتْ فی‌ها السَّمَواتُ وَالاَرضُ وَقُدِّرَتْ وِلایَهُ امیرِالمُؤمِنینَ فیها؛ شب قدر شبی است که در آن مقدرات آسمان‌ها و زمین معین و ولایت امیرالمؤنین مقدر می‌شود»، گفت: در این شب‌های قدر باید محبت و مهربانی و نعمت‌های بی‌شمار خداوند را به یادآوریم و از سوی دیگر کوتاهی و تقصیرات و گناهان خودمان را نیز یادآور شویم تا با ندامت و توبه و استغفار آلودگی‌های دل را پاک کنیم تا لیاقت رزق معنوی بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha