اهدای عضو ۱۸ بیمار مرگ مغزی در همدان
کد خبر: 4208551
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
در سال 1402

اهدای عضو ۱۸ بیمار مرگ مغزی در همدان

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو همدان از اهدای اعضای ۱۸ بیمار مرگ مغزی در سال گذشته در استان خبر داد.

اهدای عضوویدا سمیعی، رئیس تیم هماهنگ‌‌کننده اهدای عضو همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: در سال گذشته تیم رضایت‌گیر توانست با همکاری مردم با فرهنگ استان همدان، رضایت خانواده ۱۸ مورد از بیماران مرگ مغزی را جلب کند که از این تعداد فقط یک مورد موفق نبود و در حال انتقال به بیمارستان در آمبولانس فوت شد.

وی از رشد ۵۰ درصدی میزان اهدای عضو در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ فقط ۱۲ درصد از بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو رضایت‌گیری شد، اما این آمار در سال 1402به ۱۸ نفر رسید.

سمیعی تصریح کرد: عوض شدن تیم اهدای عضو، سرعت عمل بالا در تصمیم‌گیری و شناسایی به موقع بیماری و مهم‌تر از همه فرهنگ‌سازی مناسب در بین مردم، همگی عواملی برای رشد ۵۰ درصدی میزان اهدای عضو بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع افرادی که برای اهدای عضو پذیرش کرده‌ایم، پنج نفر ملایری، یک نفر اهل شهرستان نهاوند و مابقی اهل شهرستان ملایر بوده است. در مجموع ۲۳ هزار نفر در کل کشور در انتظار پیوند عضو هستند و با توجه به اینکه آمار همدان به‌صورت جداگانه ارائه نمی‌شود از میزان بیماران در صف دریافت عضو مشخص نیست.

رئیس تیم هماهنگ‌‌کننده اهدای عضو همدان اظهار کرد: در حال حاضر در همدان فقط پیوند کلیه انجام می‌شود که پیوند مغز استخوان نیز امسال در برنامه وجود دارد که در سال جاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha