قرآن باید در سطح محتوایی به جامعه معرفی شود
کد خبر: 4209027
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

قرآن باید در سطح محتوایی به جامعه معرفی شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری طی بازدید از غرفه ایکنا در نمایشگاه قرآن کریم استان، گفت: قرآن باید در سطح محتوایی که نیاز بشریت است به جامعه معرفی گردد و افراد به این سمت سوق یابند، نباید به کارهای سطحی برای معرفی قرآن قناعت کرد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز ۱۸ فروردین‌ماه در جریان افتتاحیه بیست‌ویکمین نمایشگاه قرآن استان با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا با اشاره به اینکه ایکنا انصافاً خبرهای محتوایی خوبی منتشر می‌کند که جای تقدیر دارد، اظهار. کرد: قرآن‌ کریم کتاب آسمانی و معجزه پیامبر اکرم(ص) است که هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته و پاسخگوی نیازهای زندگی بشریت تا ابد است.

وی ادامه داد: قرآن کتابی است که خداوند متعال حفاظت از آن را تضمین کرده و در آیه شریفه «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ» (حجر/۹) صراحتاً به این نکته اشاره دارد. بشریت برای نائل شدن به سعادت و کمال راهی جز روی آوردن به قرآن و تمسک به مصحف شریف ندارد.

نکونام بیان کرد: باید قرآن را در جامعه به‌صورت جدی مورد توجه قرار بدهیم و تلاش کنیم که مضامین نورانی این کتاب آسمانی سبک زندگی ما شود. اگر بخواهیم با قرآن آشنا شویم حداقل باید یک دور تفسیر از تفاسیر موجود را مطالعه کنیم که به‌نظرم تفسیر «نمونه» تفسیری ساده و روان و مناسبی باشد. 

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه اتکا به ترجمه آیات برای آشنایی با قرآن کریم کافی نیست، گفت: جامعه برای مصون ماندن از این حجم آسیب‌ها باید متدین شود و یک علت عمده برای بروز این آسیب‌ها همین دوری از قرآن بوده که باعث می‌شود معارف قرآنی در جامعه حاکم نباشد.

نکونام با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه قرآن یک کار مختصر و جزئی برای قرآن اما البته لازم و ضروری است، افزود: معرفی کتاب‌های قرآنی، اجرای برنامه‌های قرآنی برای کودکان و نوجوانان و تزریق حال و هوای قرآنی، کتابت آیات قرآن کریم و کارهایی از این دست خوب و لازم است اما نباید ما را به اقناع برساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: قرآن باید در سطح محتوایی که نیاز بشریت است به جامعه معرفی گردد و افراد به سمت محتوا سوق یابند یعنی نباید به کارهای سطحی برای معرفی قرآن قناعت کرد.

انتهای پیام
captcha