جریان حلقه‌های میانی در حوزه قرآنی شناسایی می‌شوند
کد خبر: 4209900
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۰
در چهارمحال‌وبختیاری

جریان حلقه‌های میانی در حوزه قرآنی شناسایی می‌شوند

دستیار استاندار چهارمحال‌وبختیاری در امر مردمی‌سازی دولت شناسایی جریان حلقه‌های میانی در حوزه‌های مختلف از جمله قرآنی را یادآور شد و گفت: دولت بنا دارد این حلقه‌های میانی را حمایت و کارهای آنها را تسهیل‌گری کند.

جمال الدین خدابخشی، دستیار استاندار در مردمی سازی دولت

جمال خدابخشی، دستیار استاندار چهارمحال‌وبختیاری در امر مردمی‌سازی دولت در جریان برپایی نمایشگاه قرآن با حضور در غرفه ایکنا با اشاره به اینکه شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شده است، اظهار کرد: در گفتمان مردمی معتقدیم که مردم باید در تمامی شئون و در چهار ساحت تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت نقش اصلی را ایفا کنند که شئون حکمرانی شامل حوزه‌هایی همچون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، نظامی و... می‌شود.

وی با ذکر اینکه انقلاب اسلامی بر پایه مردم بنا نهاده شده است، ادامه داد: پنج مرحله مورد نظر مقام معظم رهبری شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی همگی با نقش مستقیم مردم محقق شده یا خواهند شد که اکنون در مرحله دولت اسلامی قرار داریم.

خدابخشی بیان کرد: یکی از شئون حکمرانی که مردم باید نقش‌آفرینی کنند، حوزه قرآنی است با این توضیح که اگر بخواهیم کار ماندگار داشته باشیم باید مردم را به میدان بیاوریم و برایشان میدان قرآنی تعریف کنیم که ایفای نقش کنند. 

وی شناسایی جریان حلقه‌های میانی در حوزه‌های مختلف از جمله قرآنی را یادآور شد و توضیح داد: دولت بنا دارد این حلقه‌های میانی را حمایت و کارهای آنها را تسهیل‌گری کند. 

خدابخشی در خصوص وظایف دستیار فرمانداران در امر مردمی‌سازی دولت بیان کرد: در حال حاضر دستیاران فرمانداران در هفت شهرستان منصوب شده و مابقی شهرستان‌ها به تدریج در حال انجام است. بر طبق دستورالعمل ستاد حکمرانی مردمی، دستیاران فرمانداران از میان گزینه‌هایی که فرمانداران و نیز جریان‌های مردمی به ما اعلام می‌کنند پس از طی چند مرحله فرآیند در ستاد حکمرانی مردمی دولت و کانون ارزیابی، گزینش و انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: نگاه به رسالت دستیاران مردمی‌سازی دولت یک نگاه تمدنی و گفتمانی است و نقش آنان باید به تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی کمک کند.

خدابخشی تصریح کرد: تعریف نقش مردم در حکمرانی نیاز به گفتمان‌سازی چه در بین مردم و چه حتی برخی مسئولان داشت که در این راستا اقدامات گوناگونی انجام شد از جمله می‌توان به عملیات «شهریاران» اشاره داشت که در این راستا، ایده‌ها و اقدامات مردمی برای حل مسائل مختلف جامعه فراخوان و ثبت شد. 

وی در پایان گفت: شناسایی جریان حلقه‌های میانی کار دیگری است که در دست گرفتیم به‌ویژه اینکه مقام معظم رهبری در سال ۹۸ در جمع دانشجویان بر تعبیر «جریان حلقه‌های میانی» و مردمی تأکید کردند که حل مسائل کشور بر عهده این حلقه‌ها باید باشد. همچنین اقداماتی را که می‌توان به مردم واگذار کرد در دست بررسی داریم تا تصدی‌گری دولت کاهش یابد و نقش مردم تقویت شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha