شب خاطره «شیخ الاسلام کردستان» در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 4209108
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹

شب خاطره «شیخ الاسلام کردستان» در سنندج برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از برگزاری شب خاطره شهید رمضان حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام در روز دوشنبه 20 فروردین ماه در سنندج خبر داد.

شب خاطره شیخ‌الاسلام کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسعد فرهادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، 19 فروردین با آرزوی قبولی طاعات وعبادات مسلمین در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از رسالت‌های مهم دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر در استان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به تصویر درآوردن شخصیت شهدای عزیز در عرصه‌های مختلف است.

وی افزود: حاج ماموستا محمد شیخ‌الاسلام از شخصیت‌های برجسته علمی و دینی استان و کشور بودند که نقش بسیار پررنگی در موضوع وحدت امت اسلامی برعهده داشتند و همواره در محفل‌های عمومی و دانشگاهی و مجامع بین‌المللی بر آن تأکید کرده و خود در همین مسیر گام برداشتند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با تأکید بر ضرورت آشنایی جوانان و نوجوانان با دیدگاه‌های این دانشمند و مجتهد اهل سنت فقه شافعی بیان کرد: آن شهید والا مقام در زمینه فلسفه اسلامی صاحب نظر بودند و حدود 6 سال در دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه تهران فقه و اصول فقه را بر اساس مذهب امام شافعی تدریس می‌کردند.

وی در ادامه گفت: این مجتهد و فقیه والا مقام در سن 21 سالگی با استعداد شگرفی که داشتند از سوی ملا باقر مدرس از مجتهدان برجسته کردستانی به عنوان مفتی اعظم مذهب شافعی در منطقه شناخته شدند و شاگردان بسیاری در شهرهای سقز و سنندج و دیگر مناطق اهل سنت از محضر ایشان تلمذ کردند و اکنون از علمای برجسته استان شناحته می‌شوند.

فرهادی افزود: حوزه هنری استان کردستان  به همت و کوشش دکتر اسماعیل احمدی مجموعه سخنارنی ها و فتواهای این عالم ربانی را در قالب مجموعه ای به عنوان شیخ‌الاسلام کردستان گردآوری کرده است که امیدواریم به زودی چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: این  انسان والا مقام در 26 شهریورماه 1388 مصادف با  27 رمضان بعد از اقامه نماز عشاء و در هنگام خروج از مسجد به دست عوامل مزدور و تکفیری  به مقام والای شهادت نائل شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با دعوت از عموم مردم، علماء و اساتید دانشگاهی جهت حضور در آیین شب خاطره این شهید والا مقام در خصوص زمان برگزاری گفت: این مراسم دوشنبه 20 فروردین 1403 مصادف با 28 رمضان از ساعت 16:30 در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha