نخست‌وزیر پاکستان در زیارت مسجدالنبی + عکس
کد خبر: 4209249
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰

نخست‌وزیر پاکستان در زیارت مسجدالنبی + عکس

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان عصر دیروز با حضور در مسجدالنبی(ص) در مدینه منوره، به اقامه نماز در این مکان مقدس پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از المدینه، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان عصر دیروز، 18 فروردین با حضور در مسجدالنبی، به اقامه نماز در این مکان مقدس پرداخت و آرامگاه پیامبر(ص) را زیارت کرد.

وی در این دیدار مورد استقبال مسئولان سیاسی و نظامی و همچنین مدیران تشریفات قرار گرفت. 

شهباز شریف که پس از برگزاری انتخابات پرحاشیه پارلمان در پاکستان با ائتلاف برخی از احزاب عمده این کشور به قدرت رسید، در نخستین سفر خود عازم عربستان سعودی شده است.

بسیاری این سفر را دارای پیام سیاسی به‌ویژه تأکید بر تداوم سیاست‌های کلی پاکستان در ارتباط با منطقه و جهان ارزیابی کرده‌اند. این سیاست‌ها به‌ویژه در بحث همراهی با سیاست‌های آمریکایی در منطقه و جهان با انتقاد گروه‌های سیاسی و بخش بزرگی از مردم پاکستان همراه بوده است.

گزارش‌ها حاکی است، وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای از دیدار شهباز شریف، نخست‌وزیر این کشور با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مکه خبر داد.

در این بیانیه آمده است که در دیدار سران این دو کشور تحولات منطقه و جهان مورد بحث واقع شد، از جمله جنگ غزه.

بن سلمان و شریف در این دیدار با تأکید بر لزوم تأسیس کشور مستقل فلسطین، از جامعه جهانی خواستند به رژیم صهیونیستی فشار بیاورد تا خشونت‌ها را متوقف کرده، به قوانین بین‌المللی پایبند بوده و فرایند ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه را تسهیل و تسریع کند.

انتهای پیام
captcha