همایش «مستوره اردلان» ۱۲ ارديبهشت ماه در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 4209636
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶

همایش «مستوره اردلان» ۱۲ ارديبهشت ماه در سنندج برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری همایش «مستوره اردلان» همزمان با روز سنندج ۱۲ ارديبهشت ماه در سنندج خبر داد.

عیسی فلاحی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 21 فروردین در نشست هماهنگی همایش مستوره اردلان گفت: هدف از برگزاری این همایش معرفی شخصیت فرهنگی، هنری و تاریخی این بانوی نویسنده، شاعر و تاریخ‌نگار است.

وی افزود: معرفی مفاخر و مشاهیر استان در راستای الگو قرار دادن این سرمایه اجتماعی برای جوانان و نوجوانان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مدنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌باشد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با ماه مبارک رمضان بیان کرد: این همایش مقدمه برگزاری دو رویداد بزرگ با موضوعیت مستوره خانم اردلان که در آینده برگزار خواهد شد، می باشد این مقدمه برای برگزار کنگره ملی مستوره و طراحی واجرای جایزه مستوره اردلان خواهد بود.

وی حفظ سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر سنندج از مهم‌ترین رسالت‌های عرصه فرهنگی دانست و افزود: در کنار این همایش که در هفته سنه برگزار می‌شود، برنامه جنبی از جمله برپایی نمایشگاه خوشنویسی با استفاده از اشعار این بانوی نامی سنندج خواهد داشت.

یادآور می‌شود؛ در ادامه هرکدام از حاضران در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را برای بهتر برگزاری این همایش ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha