عزت جبهه مقاومت، عزت اسلام و عزت جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4210033
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱

عزت جبهه مقاومت، عزت اسلام و عزت جمهوری اسلامی است

امام جمعه قزوین گفت: امروز جبهه مقاومت اسرائیل را در گردابی انداخته است که راه برون‌رفت ندارند امروز اسرائیل در معرکه‌ای افتاده که قدرت خروج ندارد، این عزت جبهه مقاومت، عزت اسلام و عزت جمهوری اسلامی است.

خضری امام جمعه موقت قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خضری، امام جمعه موقت قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که ۲۴ فروردین در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه ۱۰ نهج‌البلاغه می‌فرماید آگاه باشید که شیطان حزب خودش را جمع کرده است؛ امروز ببینید شیاطین عالم جمع شده‌اند، امروز جبهه شیاطین عالم در مقابل جبهه اولیای خداست، امروز زنان دلیر غزه ایستاده‌اند، اگر زنان دلیر غزه نبودند حماس شکست خورده بود.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد شهدای غزه زنان و کودکان هستند، در فلسطین تقسیم کار بود، وقتی بیمارستان شفا را زدند و خانه‌های اطرافش هم خراب شد، یکی از بانوان فلسطینی در میان مردم ایستاده بود و می‌گفت ایمان و تقوایتان را قوی کنید، امروز زنان غزه از همسران و مادران شهید الگو گرفته‌اند و وسط میدان درگیری با شیاطین عالم ایستاده‌اند.

این مسئول بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه ۱۰ نهج‌البلاغه فرموده‌اند من برای شیاطین حوضی را کنده‌ام که آن‌ها نمی‌توانند از این حوض خارج شوند. امروز بدانید دشمن در وضعیتی است که مطابق فرمایش امیرالمؤمنین(ع)  هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را نجات بدهد، امروز جبهه مقاومت اسرائیل را در گردابی انداخته است که راه برون‌رفت ندارند و هیچ‌کدام از طرح‌هایشان به نتیجه نرسیده است و نتوانسته‌اند هیچ ضربه مبنایی به حماس بزنند، فقط در برابر زنان و کودکان نامردی خرج کرده‌اند. امروز اسرائیل در معرکه‌ای افتاده که قدرت خروج ندارد، این عزت جبهه مقاومت، عزت اسلام و عزت جمهوری اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: در سال مشارکت مردم در تولید قرار داریم، مقام معظم رهبری فرمودند کلید حل مشکلات اقتصادی حضور مردم است، ما در انقلاب، جنگ، ایام کرونا و هر شرایطی که موفق بوده‌ایم فرمولش حضور مردم بوده است.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حضور مردم در اقتصاد بیان کرد: از راهکارهای ریشه‌ای و مبنایی و یکی از کلیدهای طلایی مشارکت مردم برگشت از الگوی مدرنیته به الگوی اسلام است، پس از اصلاحات ارضی، شهرهای ما به سمت الگوی مدرنیته رفتند و از خانه مولد اسلامی دور شدیم.

وی خاطرنشان کرد: الگوی مدرنیته این است که شهرها مانند قوطی کبریت‌هایی هستند که فقط حکم خوابگاه را دارند، کار در شهرک‌های صنعتی است، تفریح در بازیگاه‌هاست، مراکز خرید هم مراکز لذت هستند، این الگوی مدرنیته است، در حالی که پایه شهر اسلامی خانه و مسکن است و کار و تولید هم در خانه است، یعنی خانه مولد است، خانه مولد خانه‌ای است که محل نشاط باشد.

خضری اظهار کرد: نمی‌خواهیم لزوم پارک و مراکز تفریحی را نفی کنیم، بلکه می‌خواهیم بگوییم کار در خانه تفریح است، خانه مولد خانه‌ای است که فقط محل خواب نیست، بلکه محل آرامش است، بین خواب و آرامش تفاوت وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما در الگوی مدرنیته نه تنها شهرهایمان، بلکه حتی روستاهایمان هم مصرف‌کننده شده‌اند، قبلاً روستاها نان به شهرها می‌فرستادند، اکنون از شهرها نان به روستاها می‌فرستیم، قبلاً محصولات از روستاها به شهرها می‌آمد، امروز از شهرها به روستاها محصول می‌فرستیم، یعنی الگوی مصرفی غرب را گرفته و نه تنها در شهرها، بلکه در روستاها نیز اشاعه داده‌ایم و همه مصرف‌گرا شده‌اند.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: در خانه مولد بچه‌ها در فضای تولید تربیت می‌شوند، در حالی که در خانه مدرنیته بچه‌ها در محیط مصرف تربیت می‌شوند، در خانه مولد بچه‌ها در آغوش مادر تربیت می‌شوند اما در خانه مدرنیته، مادر از بچه‌ها جدا می‌شود و بچه‌ها در مهدکودک‌ها هستند، نتیجه این می‌شود که تعداد بالایی از بچه‌ها دچار اضطراب، افسردگی و اختلالات روانی می‌شوند، چون از سنین کم از مادرشان جدا بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در خانه‌های مولد زمان برای عبادت، مسجد، هیئت و نماز جمعه وجود دارد اما در خانه‌های مصرف‌گرا پدر و مادر صبح تا شب مشغول فعالیت هستند و وقتی برای عبادت باقی نمی‌ماند، در زندگی مدرنیته مسجد معبد نیست، بلکه ساختمان‌های بلند مرتبه تجاری معبد هستند.

انتهای پیام
captcha