دانش‌آموزان زندگینامه شهید آوینی را مطالعه کنند
کد خبر: 4210972
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
رئیس حوزه هنری لرستان:

دانش‌آموزان زندگینامه شهید آوینی را مطالعه کنند

سامان سپهوند با بیان اینکه در معرفی قهرمانان و افراد تأثیرگذار دچار افراط و تفریط هستیم، گفت: از دانش‌آموزان درباره زندگی‌نامه شهید آوینی مطالعه کنند و بیشتر با شخصیت، زندگی، فعالیت‌ها و اندیشه‌های این شهید بزرگوار آشنا شوند.

سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری لرستان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته «هنر انقلاب اسلامی» همایش روایت پیشرفت را روز گذشته، 28 فروردین ماه با حضور جمعی از مسئولان،  فعالان و‌ کنشگران فرهنگی اجتماعی و دانش‌آموزان هنرستان‌های ام‌البنین و‌ حدیث خرم‌آباد در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.

در این همایش که با مشارکت واحد روایت پیشرفت حوزه هنری لرستان با همکاری معاونت امور اجتماعی  استانداری لرستان برگزار شد، کریم خورشیدوند، معاون امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه هنرمند با خلق اثر هنری جهان‌بینی و فکر و اندیشه خود را به مخاطبان انتقال می‌دهد، گفت: هنر برای بشر جلوه‌ای از ذات الهی است.

وی با اشاره به اینکه زیباترین جلوه‌های هنری در قصص قرآنی روایت شده است، از حوزه هنری لرستان در برگزاری این همایش و اقدامات صورت گرفته در این زمینه در معرفی الگوهای تاثیرگذار علمی و هنری به نسل های جوان و نوجوان تقدیر کرد.

سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستان نیز در این همایش معرفی افراد موفق و توانمند و مطرح  به عنوان الگوهای تاثیرگذار در جامعه و شناخت بیشتر نسل‌های جوان و آگاهی بیشتر از روش دستیابی به پیشرفت و پرورش توانایی‌ هنرمندان را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت معرفی و پاسداشت افراد توانمند و موفق به عنوان سرمایه‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در جامعه، اظهار کرد: متاسفانه در معرفی این قهرمانان و افراد تاثیرگذار  دچار افراط و تفریط هستیم گاهی در این زمینه غفلت و کوتاهی شده و گاهی آنقدر بزرگ و سرفراز معرفی شده‌اند که به نوعی دست نیافتنی شده‌اند.

سپهوند اضافه کرد: در این همایش تلاش شده افراد موفقی که در عین حال گمنامی و در سکوت و آرامش توانسته‌اند پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و قدم‌های بسیار ارزشمندی در راه پیشرفت علمی فرهنگی و هنری جامعه بردارند به جامعه معرفی شوند.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و پاسداشت شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی، از دانش‌آموزان شرکت کننده در همایش خواست در خصوص این شهید گرانقدر مطالعه کنند و بیشتر با شخصیت، زندگی، فعالیت‌ها و اندیشه‌های این شهید بزرگوار آشنا شوند.

در بخشی از این همایش، دو نفر از افراد موفق و تاثیرگذار در عرصه‎های مختلف علمی، پژوهشی و هنری استان روایت خود در زمینه موفقیت‌ها و طی کردن مسیرهای پیشرفت را بیان کردند.

سید یعقوب کریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه و از مخترعین و پژوهشگران موفق و سیده معصومه سادات حسینی از هنرمندان مطرح نقاش و گرافیست در عرصه ملی و بین‌المللی در این همایش شرح حالی از زندگی خود، راه‌های رسیدن به موفقیت‌ها و مسائل و مشکلات  در مسیر پیشرفت خود در را بیان کردند.

پخش کلیپ، اجرای موسیقی، تقدیر از دانش‌آموزان موفق هنرستان‌های  ام‌البنین و حدیث از جمله بخش‌های دیگر این همایش بود.

انتهای پیام
captcha