کد خبر: 4227635
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸

نیاز رادیو قرآن مصر به نوآوری و غنای برنامه‌ها برای جذب مخاطب

هاجر سعد الدین، فعال رسانه‌ای مصر گفت: رادیو قرآن این کشور برای جذب عموم مردم، نیاز به نوآوری و تلاش بیشتر دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابه الاهرام، هاجر سعد الدین، چهره برجسته رسانه‌ای مصر گفت که رادیو قرآن کریم این کشور به نوآوری و تلاش بیشتری نیاز دارد و برنامه‌ها باید غنی‌تر شوند تا مخاطبان را جذب کنند.

وی در همایشی که در حاشیه نوزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کتابخانه اسکندریه  با عنوان «رادیو مصر: تاریخچه و حکایت‌ها» برگزار شد، سخنرانی می‌کرد.

این فعال قرآنی خاطرنشان کرد که تحصیلاتش در رشته شریعت و حقوق در دانشگاه الازهر بر نحوه کار او در رادیو و زمانی که ریاست این شبکه را برعهده گرفت تأثیر گذاشت و در ابتدای ورود به رادیو به فعالیت در برنامه‌های دینی علاقه‌مند بود.

هاجر سعدالدین گفت که در زمان مسئولیت خود به عنوان رئیس رادیو قرآن برای اعتباربخشی به اطلاعات ذکرشده در برنامه‌ها، کتابخانه و بخش تحقیقات را تأسیس کرد.

وی گفت: برای اولین بار داستان شب اسراء و معراج از مسجدالاقصی از این رادیو روایت شد و او مشتاق بود نمازهای مسجدالحرام و مسجدالنبی و بسیاری از مساجد کشورهای عربی و اسلامی را به طور زنده پخش کند.

سعدالدین توضیح داد که اولین برنامه‌ای که اجرا کرد، «دنیا و دین» به مناسبت ماه رمضان بود، اما زمانی که این برنامه با استقبال بالای شنوندگان همراه شد، در طول سال پخش شد و بیش از 40 سال ادامه داشت و زمانی که وی در سال 1995 به رادیو قرآن کریم رفت، این برنامه را با خود به رادیو قرآن برد.

سعدالدین افزود: سؤالات زیادی درباره احکام مربوط به زنان دریافت می‌کند و همین امر باعث شد تا ایده برنامه «فقه زنان» را مطرح کند تا مردم به شبه متخصصان و علمای غیر واقعی متوسل نشوند و این اولین برنامه‌ای بود که او در رادیو قرآن کریم اجرا کرد.

انتهای پیام
captcha