به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاعرسانی مرکز ملی فضای مجازی، حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی و ارائه خدمات به زائران گفت: دستیار هوش مصنوعی اربعین که بر روی پیامرسان داخلی بله در دسترس عموم قرار گرفت با حمایت مرکز ملی فضای مجازی ویژه زائران حسینی(ع) طراحی شد و در ایام اربعین حسینی(ع) خدمات محتوایی و اطلاعاتی مورد نیاز را به زائران حسینی ارائه کرد.
وی افزود: این چتبات برای پاسخ به نیازهای زائران حسینی(ع) در ایام اربعین و ارتقای کیفیت و ایمنی سفر آنها، طراحی و برای خدمترسانی به مردم به صورت رایگان و عمومی در دسترس زائران قرار گرفته بود.
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: این دستیار هوش مصنوعی، راهنمای زائران برای دسترسی به مسیرها و موکبها، مدیریت اطلاعات آنها برای زمانبندی مراسمها و رویدادها، ارائهدهنده محتوای مذهبی همچون مداحیها و زیارتنامهها و مترجم همراهشان با امکان تعامل با مردم محلی بود.
دلیریان ادامه داد: همچنین پاسخگویی به سؤالاتی همچون مسیرهای صحیح و امن، مکان موکبها، وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی، شرایط آب و هوایی و حتی راهنماییهای فرهنگی و زبانی با سرعت پردازش بالا و برخط از دیگر مزایای این دستیار بود تا علاوه بر تأمین نیازهای اطلاعاتی زائران، از انتشار اخبار خلاف واقع و جعلی جلوگیری کرده و مردم بتوانند با رجوع به آن از محتوا و اطلاعات صحیح و دقیق موضوعات مرتبط با اربعین حسینی(ع) مطلع شوند.
وی در پایان بیان کرد: این دستیار هوش مصنوعی اربعین به منابع اطلاعاتی گسترده و به روز دسترسی داشته و به تمامی سؤالات زائران پاسخ داده و آنها را به عنوان یک دستیار هوشمند در طول سفر همراهی کرد و مردم در هر زمان و مکانی به آن رجوع کرده و از نحوه برگزاری مراسمها، معانی و مفاهیم دعاها، ارائه توصیههای دینی در کنار راهنمایی مسیر و اخبار اربعین بهرهمند شدند.
انتهای پیام