کد خبر: 4235529
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

دریافت شکایات مخاطبان شبکه خانگی در نمایشگاه رصتا

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا ضمن اعلام برنامه های این نهاد در سومین نمایشگاه ملی «رصتا» گفت: یکی از گلایه‌های مردم تبلیغات بسیاری است که علی‌رغم تهیه اشتراک روی محتوای سکوها می‌بینند و درصدد هستیم تا در غرفه ساترا شکایت‌ها در این حوزه را دریافت کنیم و مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش ایکنا به نقل از سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا)، محمدحسن خلعتبری درباره برنامه‌های متنوع غرفه ساترا در سومین نمایشگاه ملی «رصتا» توضیحاتی را ارائه داد و اظهار کرد: ارتقای سواد رسانه‌ای و جلب مشارکت مخاطبان سکوها در برطرف‌سازی نقاط ضعف از اهداف مهم برگزاری نمایشگاه رصتا توسط ساتراست.

وی افزود: مراجعان ما عمدتا مردم و مخاطبان سکوها هستند و یکی از اهداف ما، ارتقای سواد رسانه‌ای بازدیدکنندگان است.

معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا افزود: امسال شاهد اتفاق خوب دیگری هم در نمایشگاه «رصتا» خواهیم بود و هر روز به دوهزار نفر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه اعتبار هدیه برای خرید اشتراک و خدمات سکوهای حاضر در نمایشگاه اهدا خواهد شد.

وی درباره دیگر برنامه‌های غرفه ساترا در سومین نمایشگاه ملی «رصتا» خاطر نشان ساخت: یکی از اقدامات حمایتی ساترا درخصوص سکوها، برگزاری نمایشگاه «رصتا» است و یکی از غرفه‌های این نمایشگاه، غرفه ساتراست. در این غرفه ما درصدد هستیم تا برای مردم بیشتر جنبه‌های تنظیم‌گری اجتماعی را به نمایش بگذاریم. یکی از مواردی که در این غرفه مطرح خواهد شد، نحوه کار و تعامل سازمان‌های مردم‌نهاد با سازمان‌های تنظیم‌گر است. در حقیقت با این مجامع گفت‌و گو خواهیم کرد که چگونه به سازمان‌های تنظیمگر کمک کنند تا فضای مجازی قاعده‌مند شود.

شبکه ممیزان مردمی

خلعتبری توضیح داد: یکی از دغدغه‌های والدین رده‌بندی سنی و نحوه دسترسی کودکان به محتواهای مختلف است. ما شبکه ممیزان مردمی را داریم که هدف آن نظارت مردم بر عملکرد وی‌اودی‌هاست.

وی ادامه داد: در این غرفه همچنین مراجعه‌کنندگان با «سامانه پایش مردمی ساترا» آشنا می‌شوند. سامانه‌ای که در آن، مردم بر فضای مجازی نظارت می‌کنند و مشکلات موجود را گزارش می‌دهند.

تبیین اقدامات در حوزه تعرفه‌گذاری

خلعتبری با اشاره به نقش ساترا در تنظیم‌گری اقتصادی توضیح داد: مردم امروز مصرف رسانه‌ای دارند؛ اشتراک‌های مختلف تهیه می‌کنند. برخی اعتراض دارند که چرا اشتراک‌ها زیاد شده و سوال می‌کنند که آیا قاعده‌ای برای تعیین تعرفه اشتراک‌ها وجود دارد؟ در غرفه ساترا، اقدامات در حوزه تعرفه‌گذاری نیز تبیین خواهد شد.

دریافت و بررسی گلایه‌ها و شکایات مخاطبان سکوها

وی اضافه کرد: یکی از گلایه‌های مردم تبلیغات بسیاری است که علی‌رغم تهیه اشتراک روی محتوای سکوها می‌بینند. ما در صدد هستیم تا در غرفه ساترا شکایت‌ها در این حوزه را دریافت کنیم و مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی لایه‌های مختلف تنظیم‌گری ساترا

خلعتبری درباره تنظیم‌گری محتوایی ساترا عنوان کرد: بررسی محتواهای تولیدی مانند سریال‌ها یکی از وظایف ساتراست. معرفی نحوه نظارت بر محتوای تولیدی از لایه صفر تا خروجی نهایی یکی از برنامه‌های ساترا در نمایشگاه سوم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بخش دیگر تنظیم‌گری بین‌المللی و ارتباط ساترا با نهادهای مشابه در دیگر کشورها است، چراکه حکمرانی فضای مجازی مشابه‌هایی در دنیا دارد. در کل معرفی لایه‌های مختلف تنظیم‌گری ساترا از برنامه‌های مهم ما در نمایشگاه است.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha