کد خبر: 4241138
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

استقبال گسترده از «نوشابه فلسطین» در چهار گوشه جهان

یک خانواده فلسطینی‌تبار ساکن سوئد برند جدید نوشابه با نام Palestine Drinks را با هدف زنده نگه داشتن نام فلسطین و کمک به مردم غزه و کرانه باختری تأسیس کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از سلام گیت وی، یک خانواده فلسطینی ساکن سوئد برند جدید نوشابه با نام Palestine Drinks، را به منظور جایگزینی نوشابه‌های گازدار پپسی و کوکاکولا (با حامیان مالی صهیونیست) تأسیس کرده‌اند.

 
انگیزه ایجاد این برند، درک این موضوع بود که چگونه رستوران‌ها تحت تسلط نوشیدنی‌های غربی هستند که هیچ جایگزینی برای آنها وجود ندارد.
 
امروزه، این برند نه تنها به عنوان جایگزینی برای نوشیدنی‌های مشهور غربی تولید شده است، بلکه از طریق انتخاب نام‌ و طراحی، به نمادی از ارتباط عمیق با فلسطین تبدیل شده و تولید‌کنندگان آن همچنان مشتاقند پیام حمایت از فلسطین را در جامعه تقویت کنند.
 
محمد کسوانی، بنیانگذار Safadfood AB، شرکت تولیدکننده این نوشابه در مورد چگونگی شکل‌گیری این برند، علت موفقیت و رشد آن گفت: شرکت Palestine Drinks در فوریه امسال در واکنش به بحران فلسطین تأسیس شد. از آن زمان تاکنون بیش از 20 میلیون قوطی تولید کرده و فروخته‌ایم.
 
کسوانی درباره واکنش مشتریان به این محصول گفت: واکنش بازار بسیار بیشتر از آن چیزی است که ما می‌توانستیم تصور کنیم. مردم در همه قاره‌ها و کشورهای جهان از این محصول استقبال کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: محصولات ما در 10 کشور در سراسر اروپا در دسترس هستند که بریتانیا به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای ما است. وی در مورد اینکه آیا در مشارکت با عمده‌فروشان یا قرار دادن محصولات در قفسه‌های مغازه‌های خرده‌فروشی با چالشی مواجه شده یا خیر گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد. با عمده‌فروشانی که با ما تماس گرفته‌اند و علاقه‌مند به مشارکت در این جنبش هستند همکاری کرده‌ایم. بسیاری از عمده‌فروشان مایلند به ما در پروژه نوشیدنی‌های فلسطین بپیوندند.
 
کسوانی درباره اینکه آیا این شرکت قصد دارد محصولات خود را به بازار خاورمیانه هم به فروش برساند گفت: برنامه‌های کلانی برای کشورهای منطقه خاورمیانه داریم زیرا آنجا را بزرگترین بازار خود در آینده می‌بینیم. امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری فروشگاه‌های خود را در این منطقه راه‌اندازی کنیم و محصولات خود را قبل از رمضان 2025 به همه کشورها برسانیم.
 
او درباره حمایت این برند از آرمان فلسطین ادامه داد: پیام اصلی نوشابه فلسطین این است که هرگز از صحبت درباره فلسطین دست نکشید؛ ما به آزادی برای همه اعتقاد داریم.
 
وی افزود: تمام سود حاصل از فروش نوشیدنی‌های فلسطینی به بنیاد صفاد که در سوئد به عنوان یک مؤسسه خیریه ثبت شده است، اهدا می‌شود و  هدف آن اهدای همه وجوه به جامعه مدنی در فلسطین برای اجزای پروژه‌های مختلف آب، غذا و مراقبت‌های بهداشتی در غزه و کرانه باختری است.
 
این بنیاد همچنین به سازمان‌های امدادرسان مانند Childfund ،Weworld ،PCRF، پزشکان بدون مرز و پروژه‌های آنها کمک مالی می‌کند.
انتهای پیام
captcha