به گزارش ایکنا، امروزه اکثر کسب و کارها در تلاشاند با حضور در بستر فضای مجازی، مانند اشتراکگذاری اطلاعات، تبادل بازخورد و ایجاد محتوا، کاربران، مخاطبان و مشتریان بازار هدف خود را جذب کنند. شبکههای اجتماعی، آگاهی از برند و تعامل با مردم را در انواع مختلفی از شبکههای اجتماعی افزایش میدهند؛ بنابر این شبکههای اجتماعی راه همواری را برای مهندسی اجتماعی فراهم میکنند تا مجرمان سایبری با قربانی یا کسب و کار بالقوه تعامل برقرار کرده و با تحت فشار گذاشتن فرد، اطلاعات مورد نیاز برای حمله را دریافت کند.
پلیس فتا در این زمینه هشدار داده و چهار قانون را برای استفاده ایمنتر از شبکههای اجتماعی توصیه کرده است که لازم است شهروندان به آنها توجه کنند.
تنظیمات حریم خصوصی پروفایل خود را به گونهای تنظیم کنید که فقط دوستان واقعیتان به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.
از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی مثل شماره تلفن، آدرس منزل یا جزئیات مالی خودداری کنید.
فقط درخواستهای دوستی از افرادی که واقعاً میشناسید، بپذیرید و به پروفایلهای مشکوک شک کنید.
از احراز هویت دو مرحلهای (۲ FA) برای حسابهای خود استفاده کنید.
انتهای پیام