کد خبر: 4267571
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

انتخابات هیئت‌رئیسه مجمع ملی کانون‌های فرهنگی، تبلیغی کشور

اعضای هیئت‌رئیسه مجمع ملی کانون‌های فرهنگی، تبلیغی کشور طی جلسه روز سوم اسفندماه این مجمع انتخاب شدند.

مجمع ملی کانون‌های فرهنگی، تبلیغی کشوربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان هیئت‌ و تشکل‌های دینی، اعضای جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه مجمع ملی کانون‌های فرهنگی، تبلیغی روز جمعه، سوم اسفندماه در فرهنگسرای ولاء برگزار شد. 

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین علی علمی، معاون سازماندهی سازمان هیئت و تشکل‌های دینی به توضیحاتی درباره نحوه سومین دوره انتخابات هیئت رئیسه مجمع ملی کانون‌های فرهنگی، تبلیغی کشور پرداخت. 

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی و مدیرکل مجمع کانون‌های فرهنگی، تبلیغی ضمن تأکید بر اهمیت این انتخابات، به نقش کلیدی کانون‌های فرهنگی، تبلیغی در ارتقای سطح معارف دینی و فرهنگی کشور اشاره کرد.  

وی با بیان اینکه این انتخابات فرصتی برای کنشگری بهتر در عرصه فرهنگ است، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی، تبلیغی از نخبگانی‌ترین بخش‌های سازمان تبلیغات اسلامی هستند و می‌توانند با تخصص‌های خود نقشی مؤثر در اعتلای فرهنگ دینی و اجتماعی ایفا کنند.

 مدیرکل مجمع کانون‌های فرهنگی، تبلیغی با اشاره به روند چهارماهه پایش و ارزیابی کانون‌ها تأکید کرد که این فرآیند با هدف ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های فرهنگی انجام شده است. 

وی ضمن قدردانی از ریاست سازمان تبلیغات اسلامی برای حمایت ویژه از این فرایند، افزود: پایش مستمر کانون‌ها امری ضروری است و برای تضمین پویایی و کارآمدی آن‌ها باید به‌صورت دائمی ادامه یابد.

حجت‌الاسلام باباخانی با اشاره به اساسنامه مجامع و کانون‌های فرهنگی تبلیغی، تحقق آرمان‌های اسلامی را به‌عنوان یکی از مأموریت‌های کلیدی این مجموعه‌ها برشمرد.

وی گفت: ایجاد حیات طیبه برای مردم، استقلال اقتصادی، نفی استکبار و کاهش فقر از مهمترین اهداف فرهنگی و اجتماعی این کانون‌هاست. 

لزوم شبکه‌سازی و توانمندسازی کانون‌ها 

وی همچنین، بر اهمیت شبکه‌سازی و توانمندسازی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: ایجاد کمیته‌های تخصصی، برگزاری جلسات ملی و تولید محتوای فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در دوره چهار ساله پیشِ‌رو دنبال خواهد شد.

حجت‌الاسلام باباخانی با اشاره به پیچیدگی‌های حکمرانی فرهنگی تصریح کرد: اداره این مجمع نیازمند شناخت دقیق از وضعیت کانون‌ها و تجربه میدانی است. 

وی تأکید کرد: مدیریت در حوزه فرهنگی نباید صرفاً بر اساس تصمیمات کلی باشد، بلکه باید با شناخت واقعیات و نیازهای مناطق مختلف کشور انجام شود.

 حجت‌الاسلام باباخانی ضمن تأکید بر اهمیت انتخاب اعضای هیأت‌رئیسه، اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری و تعهد اعضای جدید در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور نقش بسزایی دارد. امیدواریم که منتخبان این دوره بتوانند مسیر پیشین را با قدرت بیشتری ادامه دهند و موجب پویایی هرچه بیشتر کانون‌های فرهنگی تبلیغی شوند. 

در پایان این نشست، انتخابات برای چهار سمت رئیس، نایب‌رئیس، دبیر، مسولان روابط عمومی و مالی هیئت‌رئیسه مجمع ملی کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور به صورت الکترونیکی برگزار شد که نتایج آن به شرح ذیل است:

رئیس؛ حجت‌الاسلام طهماسبی از استان اردبیل.

نائب‌رئیس؛ حجت‌الاسلام همت از استان قم.

دبیر؛ حجت‌الاسلام تیموری از استان گیلان.

روابط عمومی؛ نظری از استان لرستان.

مالی؛ صحاف کاشانی از استان مرکزی. 

انتهای پیام
captcha