به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، سازمان غیرانتفاعی «ایکو» مطالعهای را انجام داد که در آن شکست شبکههای اجتماعی شرکت متا و ایکس در رابطه با تأثیر این شبکهها بر روند دموکراتیک در آلمان آشکار شده است.
بر اساس آنچه در وبسایت Techcrunch منتشر شده، بر اساس مطالعه جدیدی است که توسط سازمان غیرانتفاعی «ایکو» انجام شده است؛ غولهای رسانههای اجتماعی، متا و ایکس، تبلیغاتی را تأیید کردهاند که کاربران در آلمان را در دوره قبل از برگزاری انتخابات با نفرتپراکنی مذهبی خشونتآمیز علیه مسلمانان و یهودیان هدف قرار داده است.
محققان این گروه، سیستمهای بررسی آگهیهای این دو پلتفرم را آزمایش کردهاند تا بدانند که این سیستمها چه عملکردی در قبال درخواستهای تبلیغاتی دارد که حاوی پیامهای نفرتانگیز و خشونتآمیز که اقلیتها را قبل از انتخابات هدف قرار میدهد.
براساس این آزمایشها مسائل مربوط به مهاجرت ـ از جمله تبلیغات حاوی توهین ضد مسلمانان و درخواست برای زندانی کردن مهاجران در اردوگاههای کار اجباری یا به قتل رساندن آنها با استفاده از گاز و نیز تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی در خصوص آتش زدن مساجد و کنیسهها ـ در رأس گفتمانهای سیاسی قرار دارد.
در اواسط فوریه اکثر آگهیهای آزمایشی ظرف چند ساعت پس از ارسال برای بررسی تأیید شدند. این درحالی است که انتخابات فدرال آلمان برای روز یکشنبه، 23 فوریه برنامهریزی شده است.
در این آزمایش، پلتفرم ایکس همه 10 تبلیغی که سخنان نفرتانگیز را تشویق میکرد و تنها چند روز قبل از برگزاری انتخابات فدرال ارسال شده بود، تأیید کرد.
این درحالی است که پلتفرمهای مربوط به شرکت متا نیمی از تبلیغات (پنج تا) را برای اجرا در فیس بوک (و شاید هم در اینستاگرام) تأیید کرد و پنج تبلیغ دیگر هم پذیرفته نشد.
در همین رابطه، سازمان ایکو خواستار اقدامات نظارتی قوی، از جمله راهاندازی قانون خدمات دیجیتال (DSA) و اجرای پادمانهای پیش از انتخابات شده و هشدار داد که فشارهای اعمال شده از سوی دولت ترامپ میتواند به ضعیف شدن رویکرد اتحادیه اروپا برای تنظیم مقررات شرکتهای بزرگ فناوری منجر شود.
انتهای پیام