به گزارش ایکنا، نخستین جلسه مجمع مشورتی دبیرخانه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور، روز گذشته سهشنبه 14 اسفند با حضور نماینده تمامی بخشها و معاونتهای وزارت آموزش و پرورش و محمدمهدی بحرالعلوم؛ مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، برگزار شد.
در ابتدای جلسه، محمدرضا مسیبزاده؛ مشاور وزیر و دبیر کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با اشاره به روند فعالیتها در این کمیسیون گفت: ما در کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور در درون آموزش و پرورش و در کشور فعالیتهای قرآنی را راهبری میکنیم و این کمیسیون، توسعه آموزش عمومی قرآن یعنی هر آنچه شهروند جمهوری اسلامی ایران باید از موضوع قرآن بداند، به عهده دارد.
وی ادامه داد: این کمیسیون دارای سندی است که این سند شش راهبرد و ۵۲ اقدام دارد و نقش راهبری فعالیتهای آموزش عمومی قرآن را در سطح کشور عهدهدار است که با همکاری سایر دستگاهها آن را اجرا میکند و اسناد مرتبط با کمیسیون، سند تحول بنیادین، منشور توسعه فرهنگ قرآنی، سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور، اهداف نهگانه آموزش عمومی قرآن کشور، سطحبندی اهداف نهگانه آموزش عمومی قرآن کشور، آییننامه کارگروههای کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن و شناسنامه اقدامات راهبردهای سند آموزش عمومی قرآن کشور را شامل میشود.
محمدمهدی بحرالعلوم؛ مسئول دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم و مشاور دبیر شورای توسعۀ فرهنگ قرآنی گفت: ثبتنام بیش از ۳۵۰ نفر در هیئت اندیشهورزی دبیرخانه کمیسیون و جذب نیروهای متعدد در این دبیرخانه میتواند در اجرای فعالیتها مؤثر باشد. از طرفی انتظارات نیز از کمیسیون زیاد است. اگر کمیسیون آموزش عمومی قرآن به خوبی اقدامات خود را انجام دهد، میتوان به فعالیتهای خوب قرآنی در سطح کشور دست یابیم.
احمد بانیابیانه؛ رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: هر سازمان و اداره در آموزش و پرورش، فعالیتهای مشخصی را در این کمیسیون عهدهدار است به طور مثال سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی کارگروهی دارد که هفت اقدام مهم را راهبری میکند، همچنین دانشگاه فرهنگیان سه اقدام مهم را عهدهدار است. اهداف نهگانه آموزش عمومی قرآن نیز بسیار اهمیت دارد که مجموعههای مختلفی در تحقق این اهداف نقشآفرینی میکنند.
به گزارش ایکنا، در ادامه نمایندگان حاضر در این جلسه به بیان نکات خود پیرامون موضوع جلسه پرداختند. در پایان جلسه نیز اکثریت حضار، پیگیری مستمر جلسات و همافزایی بخشهای مختلف آموزش و پرورش را عامل توسعه آموزش عمومی و فرهنگ قرآنی دانستند.
انتهای پیام