کد خبر: 4270088
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان:

آمریکا فرعون معاصر است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آمریکای مانند فراعنه شعار «انا ربکم الاعلی» را بر زبان دارند یعنی بالاترین اسناد و قدرت در دست من است و من آمریکای شما هستم و شما هر سندی بخواهید بنویسید باید در ذیل اسناد اصلی ما بنویسید و طبق آن فکر کنید و عمل کنید.

غلامرضا قاسمیانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان؛ استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه ۱۵ اسفندماه در سلسله گفتارهای بیان قرآن که از سوی مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) و با همکاری انجمن‌های علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد، به موضوع حاکمیت استکبار بر مبنای آیه شریفه« وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ» پرداخت و گفت: این آیه و آیه بعد از آن در سخنان متعددی از سوی مقام معظم رهبری مورد استناد قرار گرفته است؛ بنده از آیه 204 سوره مبارکه بقره برای تبیین آیه 205 شروع می‌کنم.
 
وی افزود: آیه 204 در مورد لجوج‌ و عنودترین دشمنان سخن می‌گوید و می‌فرماید دشمنان کسانی هستند که حرفشان در حیات دنیا خیلی دلنواز و چشم‌نواز است و انسان تصور می‌کند اینها خیلی به فکر بشریت هستند و خدا را هم شاهد بر قلبشان می‌گیرند، یعنی خدا، خدا و بشر، بشر و حقوق بشر هم می‌کنند و اسناد حقوق بشر و 2030 و حکمرانی و اقتصادی و ... را می‌نویسند ولی فراعنه‌ای هستند که برای سلطه بر دنیا طراحی کرده‌اند.
 
قاسمیان افزود: این‌ها مانند فراعنه شعار «انا ربکم الاعلی» را بر زبان دارند یعنی بالاترین اسناد و قدرت در دست من است و من آمریکای شما هستم و شما هر سندی بخواهید بنویسید باید در ذیل اسناد اصلی ما بنویسید و طبق آن فکر کنید عمل کنید. به حسب ظاهر شاید دشمن خدا حساب نشوند و بعضا افراد مذهبی هم بر سر امور آنان قرار دارند ولی اتفاقا از نظر خداوند این افراد لجوج‌ترین و عنودترین دشمنان هستند زیرا از مسیر حرف‌های دینی و به ظاهر خوشایند، کارهای کفرآمیز خود را پیش می‌برند. 
 
قاسمیان با بیان اینکه همه باید بدانیم با گروهی طرف هستیم که این‌ها لجوج‌ترین دشمنان بشریت هستند، افزود: برای ارائه شاخص هم مواردی را تعیین کرده است؛ اولین ویژگی این است که وقتی قدرت در دستشان قرار گرفت اهل فساد هستند و همه تلاش خود را در زمین به کار می‌گیرند؛ دشمن طوری نیست شل‌ شل حرکت کند؛ اگر قرار بود شل بگیرد توان استقامت در برابر فطرت پاک انسانی را نداشت به تعبیر امام علی(ع) کسانی که دشمن را ساده می‌گیرند خود را به خواب زده‌اند. دشمن از همه ظرفیت‌های اقتصادی و فناوری و نظامی و هیجانات جنسی و ... بهره می‌برد تا در زمین فساد کند. 

نتیجه قهری علم بدون وحی فساد است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه لام در لیفسد دو تعبیر دارد، یعنی یا لام غایت و یا عاقبت است یعنی از ابتدا نیت فساد و تباهی در زمین را دارد یا خیر چون خودش فاسد است عاقبت کار او هم فساد است، تصریح کرد: به تعبیر دیگر نتیجه علم منهای معنویت و وحی، فساد است ولو اینکه خود او نخواهد و تعبیر دیگر اینکه آگاهانه همه چیز را می‌دانند و باز به فساد می‌پردازند. 
 
قاسمیان افزود: این فساد به تعبیر حضرت آقا، فقط فساد در دین نیست بلکه فساد در دین و دنیا با هم است و دو شاخص دارد؛ یکی هلاک‌کردن کشاورزی و غذای مردم و دیگری هلاک نسل است. هلاک نسل هم شقوق مختلفی دارد یعنی ممکن است با زور و قلدری ما را به یکسری اسناد بکشاند که باعث تحدید نسل شود یا به جهت کیفیت هم نسل را هلاک می‌کند مثلا یک جوان و نوجوان وقتی همه حواسش به مسائل جنسی و محرکات این عرصه باشد اهل مقاومت و تفکر نخواهد بود.
 
وی تاکید کرد: یک جا به ما نشان دهند که آمریکا وارد کشوری شده است و اهلاک حرث و نسل نکرده باشد. سبک زندگی کشورها را تغییر داده‌اند و در فرهنگ آن‌ها مداخلات جدی دارند و کشاورزی این کشورها را از بین برده‌اند و  نسلشان را منحرف کرده و جز دزدی کاری نکرده‌اند و اگر کار زیرساختی هم کرده‌اند کلیدش در دست خودشان است. 
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حرث معنای دیگری هم طبق آیه نساءکم حرث لکم دارد، اضافه کرد: یعنی زنان و دختران را هدف قرار داده‌اند که محل اصلی تربیت نسل است و وقتی آن‌ها منحرف شوند نسل دختران و پسران آینده هم فاسد خواهند شد؛ خیلی‌ها خود را اصلاح‌طلب معرفی کرده و می‌گویند «انما نحن مصلحون» ولی خداوند می‌فرماید آن‌ها مفسدون هستند زیرا اصلاح باید بر مبنای وحی و راه خدا صورت بگیرد.  
 
وی افزود: دشمنان عزت پوشالی پیدا کرده‌اند و بادی که به دماغشان افتاده‌اند نشانه آن است و خداوند در قیامت به آنان خواهد گفت که عذاب را بچشید زیرا عزت برای خدا، مؤمنان و پیامبر(ص) است؛ عزت و اقتدار فقط در سایه ارتباطات با خدا ممکن است.  
 
قاسمیان با بیان اینکه حضرت آقا چند نکته را بیان کرده‌اند، گفت: وقتی از «الد الخصام» سخن در میان است مرتبط با حاکمیت‌ها است و همه رسالت پیامبران این بود که با طاغوت و حکومت‌های ضدخدا مبارزه کنند نه با چند گناه دست چندم؛ مبارزه با طاغوت رویارویی و جنگ‌های بزرگ ایجاد کرده است؛ همه انبیاء طوری بودند که یکسری ربانی و حلقه یک و میانی داشتند که حامی آنان بودند و در کنار آنان با طاغوت مبارزه کردند. مهمترین اختلالات در دنیا را طواغیت ایجاد کرده‌اند؛ همین ها داعش و خطرناک‌ترین گروه‌های تکفیری را راه انداخته‌اند. 

انحراف و انحطا‌ط‌های کوچک ریشه در حاکمان جور دارد

استاد حوزه و دانشگاه افزود: به جای اینکه خودمان را مشغول انحطاط سطح پایین کنیم باید در برابر انحطاط‌های بزرگ بایستیم؛ بدحجابی را هم این‌ها درست کرده‌اند و انحرافات دست پایین زاییده انحراف‌های بزرگ است؛ منطق حکمرانی مصلحان هم در این جا مشخص می‌شود؛ یعنی حکومت صالح اهل اصلاح است و دنبال فساد جامعه خود و دیگران نیست و منطق فرعونی ندارد که استخفاف ایجاد کند تا دیگران از او تبعیت کنند. منطق او منطق رسول‌الله است که: قُلْ هَٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي .
 
وی افزود: جامعه و حکومت مصلح دنبال اصلاح حرث و نسل است یعنی هم به حوزه کشاورزی و غذای مردم توجه جدی دارد و حواسش به جامعه زنانش هم هست تا جایگاه حیا و مادری و عفاف و حیا ارتقاء پیدا کند و به نسل هم توجه دارد تا نسل او درگیر مسائل جنسی نشود و به معنویت رو بیاورد و به کیفیت و کمیت نسل توجه دارد.  
 
قاسمیان اضافه کرد: نکته سیاستگذارانه فقهی هم در این مسئله وجود دارد؛ نوعا فقها قرآن را در اجتهاد خود ورود نمی‌دهند ولی شاهکار فقهی حضرت آقا این است که اگر حکومت دینی دنبال فساد حرث و نسل نیست دنبال سلاح اتمی هم نمی‌رود زیرا سلاح اتمی با سایر سلاح‌ها فرق دارد و می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیر بزند؛ سلاح اتمی کاملا بی‌نظم منفجر می‌شود و آثار مخرب طولانی مدت بر زمین و بر نسل انسانی دارد لذا با منطق الهی سازگار نیست.
 
استاد حوزه و دانشگاه، گفت: منطق جمهوری اسلامی مانند منطق امام حسین(ع) است که فرمودند من برای اصلاح در امت جدم قیام می‌کنم نه اینکه دنبال قدرت و فساد باشم؛ من قصد ندارم حکومت را به هر قیمتی بگیرم و به هر قیمتی هم در آن افساد کنم؛ اینکه با منطق قرآن سازگار نیست؛ منطق قرآن این است که همه ارسال رسل و انزال کتب برای برپایی قسط و عدل با کمک مردم است.
انتهای پیام
captcha