
به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاعرسانی فلسطین، «زیاد ابحیص»، پژوهشگر مسائل قدس تاکید کرد که جلوگیری
رژیم صهیونیستی از اعتکاف نمازگزاران فلسطینی در داخل مسجدالاقصی اقدامی مغایر روال معمول بود و قبلا اجازه اعتکاف در روزهای پنجشنبه و جمعه داده میشد.
وی افزود: نظامیان صهیونیست از ممانعت یا موافقت با اعتکاف به عنوان ابزاری برای اعمال حاکمیت و سیطره خود بر روی
مسجدالاقصی استفاده میکنند و در سال 2015 تمامی روزهای ماه مبارک رمضان اجازه اعتکاف در داخل این مسجد داده میشد؛ چرا که سیاست اعمال محدودیت و فشار رژیم صهیونیستی در سال 2014 منجر به آتش زدن مرکز پلیس در خلوتگاه جنبلاطی در صحن مسجدالصخره شده بود.
این حمله پس از آن صورت گرفت که 85 هزار فلسطینی نمازهای عشاء و تراویح روز ششم ماه مبارک رمضان را در صحنهای مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند و این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را بر سر راه رسیدن فلسطینیان به شهر قدس و مسجد مبارک الاقصی اعمال کردند.
اداره اوقاف اسلامی در قدس اعلام کرد که بیش از 80 هزار نمازگزار شامگاه پنجشنبه نمازهای عشاء و تراویح را در صحنهای مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند که اکثر آنها از اهالی قدس اشغالی و اراضی اشغالی سال 1948 بودند.
این اداره همچنین از اتخاذ تدابیر شدید نظامی از سوی رژیم صهیونیستی برای ممانعت از حضور هزاران نفر از فلسطینیان ساکن استانهای مختلف کرانه باختری به قدس به منظور اقامه نماز در آن خبر داد و اعلام کرد که شماری از تبعیدشدگان از مسجدالاقصی مجبور شدند نمازهای عشاء و تراویح را در خیابان مجاهدین میان دربهای «حطه» و «اسباط» اقامه کنند.
نظامیان رژیم صهیونیستی نیز همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شمار بیشتری از نیروهای خود را در شهر اشغالی قدس و اطراف مسجد مبارک الاقصی مستقر کرده است تا جلوی حضور نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را بگیرد.
جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز به نوبه خود خواستار استفاده از تمامی ظرفیتها در این ماه مبارک و حضور گسترده در مسجدالاقصی و بست نشستن و اعتکاف در آن شد تا از شبها وروزهای این ماه مبارک برای بندگی و حمایت از مسجدالاقصی و مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و شهرکنشینان صهیونیست استفاده شود.
انتهای پیام