
به گزارش ایکنا به نقل از عربی ۲۱، خرید اپلیکیشن همسریابی سلامز (Salaamz) توسط شرکت آمریکایی Match Group که مدیر عامل آن در پستی از سربازان اسرائیلی حمایت کرده است انتقادات گستردهای را در شبکههای اجتماعی برانگیخت.
اسپنسر راسکوف، مدیرعامل این شرکت آمریکایی در پستی از تجاوز سربازان اسرائیلی به غزه اعلام حمایت کرد. کاربران توییتر و ردیت تصویری را به اشتراک گذاشتند که پست قبلی وی را نشان میدهد و خاطرنشان کردند که این نشاندهنده حمایت او از ارتش اشغالگر اسرائیل در تجاوزاتش به نوار غزه است.
راسکوف در این پست که سال گذشته در لینکدین منتشر شد، نوشت که به دفاع از کمپینی که در حمایت از سربازان رژیم صهیونیستی به راه افتاده افتخار میکند.
وی پیوندی به یک کمپین جمعآوری کمکهای مالی آنلاین در پایین پست اضافه کرد که هدف آن جمعآوری کمکهای مالی برای حمایت از سربازان اسرائیلی با تابعیت آمریکایی بود که کشور را برای شرکت در تجاوز به نوار غزه ترک کردند.
این اظهارات باعث فراخوانی برای تحریم این برنامه از سوی بخش وسیعی از کاربران مسلمان شد که خواهان حذف این برنامه از گوشیهای کاربران مسلمان شدند که تقریباً ۶ میلیون کاربر دارد. آنها استدلال کردند که سلامز دیگر یک پلتفرم امن یا مستقل نیست که ارزشهای مسلمانان را منعکس کند.
شهزاد یونس، مدیرعامل اپلیکیشن اسلامی «مز» رقیب سلامز نیز از خرید سلامز انتقاد کرد. او گفت: خوشحالم که در برابر تلاشهای Match Group برای خرید اپلیکیشن خود مقاومت کردیم.
کاربران خاطرنشان کردند که این خرید بحثبرانگیز بدون اعلام رسمی از سوی مدیریت سلامز یا Match Group انجام شده است.
فعالان خاطرنشان کردند که این شرکت، لوگوی برنامه را در اینستاگرام تغییر داد و یک چفیه فلسطینی را به نماد خود اضافه کرد، اقدامی که احتمالاً قصد دارد نارضایتی کاربران را کاهش دهد.
انتهای پیام